וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענף הדואר ייפתח בהדרגה לתחרות מלאה עד ינואר 2006

ערן גבאי

26.10.2005 / 9:04

משרד התקשורת מתכוון להותיר בידי רשות הדואר את נתח הדואר הכמותי של משרדי הממשלה, הבנקים וחברות הביטוח ולאפשר כניסת מתחרים חדשים החל בסוף ינואר 2006 בהיקף של 30% מהשוק



משרד התקשורת מתכוון לפתוח לתחרות את שוק הדואר הכמותי (דואר במשקל נמוך מ-500 גרם) על פי חלוקה של סוג הלקוח, להותיר בידי רשות הדואר את נתח הדואר הכמותי של משרדי הממשלה, הבנקים וחברות הביטוח, ולאפשר למתחרים חדשים לפעול - החל בסוף ינואר 2006 - בהיקף של 30% מהשוק לכל היותר.



כחלק מהמעבר, השלים המשרד בסוף השבוע הליך של הענקת היתרים כלליים לאיסוף, העברה או מסירה של מכתבים יקרים (מחיר שליחה של כמה עשרות שקלים) ל-90 חברות ועסקים. ההיתרים ניתנו לפרק זמן של עשר שנים ונגבו עבורם כ-2,000 שקל. ההליך התחיל ב-2003 ונכללים בו שירותים בעלי אופי של דואר שליחים, דואר מהיר, דואר רשום ודואר בינלאומי.



ההיתר מאפשר איסוף, העברה או מסירה של מכתב שמשקלו מתחת ל-500 גרם בישראל, לרבות מכתב הנשלח מחו"ל, ובלבד שמחיר המשלוח לא יפחת מ-5.40 שקלים, פי-4.5 ממחיר משלוח מכתב רגיל ביום חתימת ההיתר הכללי. כמו כן מתאפשר איסוף, העברה או מסירה של מכתב הנשלח מישראל לחו"ל ללא מגבלת מחיר.



עד היום היה שוק הבלדרות בישראל פרוץ, והיתה בו פעילות פיראטית ענפה. הצעד של משרד התקשורת הוא למעשה הסדרה ראשונה של התחום. בין מקבלי ההיתר ניתן למצוא, לצד חברות מקומיות, גם נציגי חברות בלדרות בינלאומיות כגון UPS ,DHL ו-TNT.



שרת התקשורת, דליה איציק, אמרה: "הענקת ההיתרים הינה צעד ראשון ביישום מדיניות משרד התקשורת לפתיחה הדרגתית של ענף הדואר לתחרות, תוך הבטחת יכולתה של רשות הדואר להמשיך ולספק שירותי דואר אוניברסליים בפרישה כלל ארצית".



הכוונה במשרד התקשורת וברשות החברות הממשלתיות היא להשלים את השינוי במעמד רשות הדואר לחברה ממשלתית במקביל לפתיחת השוק לתחרות ולהניח את היסודות להפרטתה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully