וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת המזומנים של מרקורי ניצלה: מחזיקי 800 מיליון דולר באג"ח נענו להצעתה - לא יממשו האופציה לפירעון מוקדם

אסף רותם

26.10.2005 / 12:23

חקירה שפתחה כנגדה רשות ניירות הערך בארה"ב על רקע חלוקת אופציות פתחה את האפשרות לפירעון האג"ח; המניה איבדה כחמישית מערכה באוקטובר - למשקיעים נמחקו 600 מיליון דולר



אחרי אוקטובר אדום במיוחד, בו צנחה מנייתה 21%, תוך מחיקת כ-600 מיליון דולר למשקיעיה, על רקע שרשרת בשורות שליליות שכללו: חקירת רשות ניירות הערך, אזהרת רווח שנייה ברציפות ואיום על סילוקה מהנאסד"ק - זוכה היום למעט נחת.



מחזיקי האג"ח של מרקורי הסכימו לדחיית מימוש האופציה לפירעון מוקדם - פעולה שהיתה מרוקנת את קופת המזומנים של ענקית פתרונות האופטימיזציה לטכנולוגיה העסקית.

סיפור זה התחיל על רקע חקירה שפתחה כנגדה רשות ניירות הערך בארה"ב (SEC) בשל חשד לרישום מוטעה של עלות האופציות שחילקה החברה לעובדיה. החברה נדרשה לתקן את דו"חותיה הכספים לשנים 2004-2002. צורך זה בתיקון הדו"חות, גרם למרקורי לעבור על תקנות חוזה התקשרות עם בעלי האג"ח שלה.



בכך ניצבה החברה בפני איום מהותי: אם לא תתקן החברה את המעוות עד ה-25 באוקטובר (אתמול), יכלו בעלי האג"ח, אשר מחזיקים בלפחות 25% מסכום הקרן המצטבר, לדרוש את הקדמת הפירעון. מדובר באג"ח להמרה בהיקף כולל של 800 מיליון דולר, אשר פירעונן המוקדם היה מרוקן את מרבית קופת המזומנים של מרקורי. מרקורי הנפיקה בעבר אג"ח להמרה בהיקף של 500 מיליון דולר, הנושאות ריבית אפס ועתידות להיפרע ב-2008, וכן אג"ח נוספות להמרה בהיקף של 300 מיליון דולר הנושאות ריבית של 4.75%, ומועד פירעונן ב-2007.



במטרה לנסות ולמנוע את הפירעון המוקדם, הציעה מרקורי לבעלי האג"ח דמי הסכמה של 15 דולר עבור כל 1,000 דולר אג"ח בריבית של 4.75% ודמי הסכמה של 75 דולר עבור כל 1,000 דולר אג"ח בריבית אפס. בסך הכל הוצעו למשקיעים דמי הסכמה בהיקף של 42 מיליון דולר. מרקורי הודיעה היום כי בעלי האג"ח הסכימו להצעתה, אבל במחיר יקר: 94% ממחזיקי האג"ח נושאי הריבית לא יממשו את האופציה - אך התמורה עלתה ל-25 דולר על כל 1,000 דולר באג"ח. גם 93% ממחזיקי האג"ח ללא ריבית קיבלו את הצעתה, אולם מרקורי תיאלץ להמיר את האג"ח הקיים לאג"ח עם ריבית גבוהה יחסית של 7.25%.



בפני מרקורי עומדת בעיה נוספת: החברה טרם הודיעה שתשלים את הגשת הדו"חות המלאים לרבעון השני והשלישי עד לתום החודש הבא, ולפיכך לא ברור אם הנהלת נאסד"ק תעניק לה ארכה נוספת - או שמא תמחק את המניה מהמסחר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully