וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה לשעבר במשרד התחבורה לביה"ד לעבודה: פוטרתי על רקע רצונו של השר שטרית למנות מקורב

עינב בן יהודה

26.10.2005 / 15:37

התובעת שהועסקה במשרד התחבורה כ-30 שנה תובעת פיצויים של כ-2.3 מיליון שקל; עוד טוענת התובעת כי פוטרה על רקע גילה - 61



בכירה לשעבר במשרד התחבורה פנתה לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לפסוק לה פיצויים של 2.35 מיליון שקל. התובעת חסידה קופרברג, המיוצגת על ידי עו"ד אלכסנדר ספינרד, טוענת כי פוטרה על רקע רצונו של שר התחבורה, מאיר שיטרית, למנות לתפקידה אדם המקורב לו. עוד טוענת התובעת כי פוטרה על רקע גילה, 61.



התובעת הועסקה במשרד התחבורה כ-30 שנה, מהם 17 שנים כמנהלת אגף בכירה בענף מערכות מידע. הנתבעים, מלבד משרד התחבורה, הינם שמואל הולנדר, נציב שירות המדינה, וסלמן בן ציון, שהיה מנכ"ל המשרד עד לאחרונה.



קופרברג הועסקה מ-1997 בחוזה בכירים המתחדש אחת ל-4 שנים וחודש לאחרונה בנובמבר 2001. באוגוסט השנה קיבלה התובעת מכתב מהמשנה לנציב על אי חידוש החוזה שלה. בתביעה נטען כי כבר לפני שנה נודע לה כי שר התחבורה פועל למנות לתפקידה מקורבים לו, ומפעיל את השפעתו על סלמן על מנת לזרז את הטיפול בעניינה. התובעת זומנה למספר פגישות עם סלמן, שלטענתה מטרתן היחידה היתה להכין את הקרקע לקראת אי חידוש חוזה עבודתה. התובעת טוענת כי לסלמן לא היה כל רקע בתחום עבודתה, ומוסיפה כי הערכותיו המקצעויות אותה היו מגמתיות.



לדבריה, לו היו טענותיו של סלמן כלפיה מבוססות, היה עליו למלא אחר הוראות התקשי"ר, הקובעות כי במקרה של עובד שאופן תפקודו טעון שיפור, יש לדאוג למעקב מיוחד, להשגחה, לבדיקה ולהדרכה מיוחדים, ולמתן הערות והצעות במטרה לנסות לעובד לשפר את תפקודו.



בהמשך נפגשה התובעת לשימוע בפני המשנה לנציב שירות המדינה, יעקב ברגר. לטענתה, באחת הפגישות הקליטה את ברגר המציין בפניה כי הנימוק העיקרי לפיטוריה היא הוותק שלה בתפקיד, והחשש כי לא תוכל להמשיך למלא תפקידה בהצלחה, וזאת למרות הצלחתה המוכחת.



התובעת טוענת כי פיטוריה נעשו בניגוד לדין, ממניעים זרים ובחוסר תום לב, תוך הפרת הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. עוד נטען כי הנתבעים הפרו באופן בוטה את חובתם לפעול על פי כללי המינהל התקין.



התובעת טוענת כי לאור גילה תתקשה להשתלב בשוק העבודה, ומבקשת מבית הדין להורות לנתבעים להשיבה לעבודה ולשלם לה שכר מלא, לרבות כל ההטבות והתנאים הנלווים להם היתה זכאית בעת עבודתה עד למועד השבתה לעבודה על פי משכורתה החודשית הממוצעת בשנת 2004 - 31,218 שקל.
הסכום הכולל של התביעה עומד על 2.35 מיליון שקל, וכולל אובדן הכנסה בגין ההפרש בין המשכורת שהיתה צריכה להיות משולמת לתובעת עד גיל 67 ולגמלה שתשולם לתובעת אם פיטוריה ייכנסו לתוקף; אובדן הפקדות המעביד בתקופת עבודת התובעת לקרן השתלמות וכיסוי הוצאות נוספות; אובדן הכנסה צפויה בגין הפחתת הגמלה בשל פרישה מוקדמת; אובדן הכנסה בגין פיצוי עבור ימי מחלה; ופיצויים בגין עוגמת נפש.



דובר משרד התחבורה מסר בתגובה כי "מכיוון שהנושא עומד ותלוי בבית הדין לעבודה, אנו מנועים מלהגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully