וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורבס: למרות נפילה של 43% מתחילת השנה, מניית אלווריון עדיין יקרה: "נסחרת במכפיל 95 על הרווח הצפוי ב-2006

עומרי כהן

26.10.2005 / 16:41

במסגרת כתבה על עתיד טכנולוגיית ה-WiMax ועל החברות שעוסקות בה, הוזכרה אלווריון כחלוצת התחום, אשר נהנתה בחמש השנים האחרונות מצמיחה שנתית ממוצעת של 26% בהכנסות



מניית עדיין יקרה, גם לאחר צניחה של 43% מתחילת השנה - כך טוען סטיב קיכן מאתר האינטרנט Forbs.com, במסגרת כתבה שפירסם היום על עתיד ה-WiMax. ה-WiMax היא טכנולוגיה לתקשורת אלחוטית בפס רחב, אשר מיועדת לאפשר לחברות הטלפון לספק שירותי אינטרנט מהיר אלחוטי באזורי ספר, בהם הרחבת רשתות התקשורת הקיימות או פרישה של רשתות חדשות אינה משתלמת. תחום זה קרוי בשוק Fixed WiMax.



בנוסף, מיועדת טכנולוגיית ה-WiMax לאפשר בעתיד לחברות התקשורת לספק אינטרנט מהיר אלחוטי במרחב האורבני כולו. כך תתאפשר גלישה מהירה באינטרנט תוך כדי ישיבה בפארקים, נסיעה במונית וכדומה. כבר כיום, מאפשרות חברות הסלולר גלישה באינטרנט דרך הרשתות שלהן, אולם טכנולוגיית ה-WiMax אמורה להפחית במידה ניכרת את עלות הגלישה ולהפוך אותה זמינה לכל בעלי המחשבים.



קיכן כותב במאמרו, כי הגזמות וחששות מלוות כיום גם את חדירת ה-WiMax לשוק התקשורת העולמי, כפי שהן מלוות את השקתן של כל הטכנולוגיות החדישות ויוצרות מערבולות וסחרור בשוק. לדעת קיכן, ה-WiMax עשויה לשנות לחלוטין את הרגלי הגלישה באינטרנט, אך לחילופין עשויה גם ל"העלות אבק על המדף", אם יעדיף השוק לאמץ טכנולוגיות אלחוטיות מתחרות.



קיכן מציין בכתבה, כי על פי תחזית של חברת המחקר והייעוץ בוסטון ריסרץ' אנד קונסאלטינג, עשויות לקום עד סוף 2009 ברחבי העולם רשתות WiMax אשר יספקו שירותי גלישה מהירה ל-20 מיליון איש. לאלו שמאמינים בטכנולוגיה, מנה קיכן מספר מניות של חברות אשר פעילות בתחום ה-WiMax, ובראשן אלווריון הישראלית. "אם אתה קונים את נתוני הצמיחה, אתם יכולים לנסות את אלווריון הישראלית. החברה היא החלוצה בתחום זה ונהנתה בחמש השנים האחרונות מצמיחה שנתית ממוצעת של 26% בהכנסות. אולם אלווריון רשמה רווחיות רק בשתיים מתוך עשר שנות פעילותה, ומניותיה יקרות", כתב קיכן. לדבריו, למרות נפילה של 26% מתחילת 2005, נסחרת כיום אלווריון לפי מכפיל גבוה של 95 על הרווח הצפוי לה ב-2006.



למרות ההערותיו של קיכן, נסחרת היום אלווריון בעלייה של 2.5% למחיר של 7.8 דולרים, המשקף לחברה שווי של 452 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully