וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדיקס דחתה את ההנפקה בנאסד"ק עקב ביקושים נמוכים למניות החברה; לפי הערכות: השווי הרתיע את המשקיעים

עומרי כהן

26.10.2005 / 19:16

ההנפקה נדחתה למועד לא ידוע; פרדיקס הייתה אמורה לגייס 60-50 מיליון דולר מהציבור, לפי שווי גבוה יחסית של 253-211 מיליון דולר



הנפקתה של חברת הביוטכנולוגיה הישראלית פרדיקס בנאסד"ק נדחתה למועד לא ידוע, על רקע ביקושים נמוכים בשוק למניות החברה. כך העריכו היום גורמים בשוק. פרדיקס היתה אמורה לגייס כבר לפני שבוע 50 - 60 מיליון דולר מהציבור, לפי שווי גבוה יחסית של 211 - 253 מיליון דולר "אחרי הכסף" (לאחר השלמת הגיוס).



הביקושים הנמוכים מעמידים שתי אפשרויות עיקריות בפני דירקטוריון פרדיקס. האחת היא לדחות את מועד ההנפקה, עד לתקופה טובה יותר בשוק, בו תזכה החברה לשווי אותו היא מבקשת. האפשרות השנייה היא להקטין את ההיקף ואת שווי החברה בהנפקה, במטרה להשלים את המהלך בהקדם האפשרי.



בתכנון המקורי ביקשה פרדיקס למכור למשקיעים 5 מיליון מניות בטווח מחירים של 10 - 12 דולר למניה. את ההנפקה בנאסד"ק מוביל עבור החברה, ענק הבנקאות השווייצי UBS, וכחתמי משנה משמשים דויטשה בנק, CIBC ו-ThinkEquity Partners. לאחר ההנפקה היתה אמורה פרדיקס להתחיל להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול PRDX.



פרדיקס היא חברה לגילוי תרופות, שעושה שימוש בשיטות של ביולוגיה חישובית (שימוש בתוכנות לחיזוי מבנה של מולקולות) במטרה לזרז את פיתוח של תרופות. בצנרת שלה נמצאות כמה תרופות בשלבי פיתוח, בהן תרופות לטיפול בחרדה ודיכאון, אלצהיימר ויתר לחץ דם ריאתי.



החברה הוקמה על ידי ד"ר סילביה נוימן (49) וד"ר אורן בקר (44). נוימן משמשת סגנית נשיא בכירה של פרדיקס ומנהלת הפעילות בישראל, ובקר הוא המדען הראשי של החברה. המנכ"ל הוא ד"ר מייקל קאופמן. פרדיקס, הרשומה בדלאוור שבארה"ב, השלימה בינואר השנה גיוס הון שלישי של 43 מיליון דולר לפי שווי של 70 מיליון דולר אחרי הכסף, ובסוף יוני הכילה קופתה מזומנים בשווי של 22.1 מיליון דולר.



כחברה לגילוי תרופות בתחילת דרכה, לפרדיקס אין כמעט הכנסות ואת המחצית הראשונה של 2005 היא סיימה עם הפסד של 13.3 מיליון דולר. את 2004 כולה סיימה החברה בהפסד של 19.4 מיליון דולר, ומאז הקמתה ב-2000 היא צברה הפסדים של 101 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully