וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל והבנקים משכו את הבורסה למטה

עומר שרביט

27.10.2005 / 17:10

המעו"ף נעל את השבוע בירידה של 1.1% ל-751.7 נקודות. מכתשים אגן עלתה ב-1.4% על רקע אופטימיות לגבי השוק הברזילאי

פקיעה שלילית ושקטה פתחה היום את המסחר בתל אביב, שהסתיים בירידות של כ-1% במדדים המובילים. מניות כי"ל ושני הבנקים הגדולים - שמשקלן במדד המעו"ף הוא 9.5% כל אחת - משכו את השוק כלפי מטה, בירידות ובמחזורים גדולים יחסית. בייחוד בלטה כי"ל במחזור של 213 מיליון שקל מתוך מחזור כללי של 1.644 מיליארד שקל.

מדד המעו"ף, שנסחר במהלך היום בירידה של כ-1.6%, ננעל בסוף בירידה מתונה יותר של 1.1% לרמה של 751.7 נקודות. מדד תל אביב 100 השיל 0.8% לרמה של 753 נקודות ומדד הבנקים איבד שיעור גבוה יחסית של 1.6% כאשר כל מניות הבנקים הגדולים נסחרו בירידה.

מחזור המסחר בפקיעה היה נמוך יחסית - כ-620 מיליון שקל בלבד - נמוך בהרבה מהפקיעות שהתרגלנו אליהן בחודשים האחרונים, במחזורים של מעל מיליארד שקל. ביום המסחר עצמו המחזור היה גבוה יחסית - מעל מיליארד שקל.

אופציות המעו"ף פקעו בבוקר ברמה של 753.45 נקודות, המשקפות ירידה של כאחוז בפתיחה, ומדד הבנקים פקע ברמה של 1029.9 נקודות.

פקיעת אופציות המעו"ף לחודש אוקטובר אירעה על רקע ירידות שערים מעבר לים ופערים שליליים במניות הדואליות הכבדות. הסיפור של היום בשוקי העולם הוא הציפייה להעלאות ריבית נוספות בארה"ב, כפי שמשקפת התשואה הגבוהה של האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים - 4.6%. ציפייה זו לא נעלמה מעיני הנגיד המקומי, סטנלי פישר, שהעלה את הריבית בישראל ברבע אחוז ל-4% ביום שני.

בתחילת היום השוק הסולידי הגיב לארועים השונים ביציבות יחסית, אולם בסוף היום הגלילים השילו 0.5% לתשואה של 3.68% והשחרים הארוכים איבדו 0.3% לתשואה של 6.28%.

מניית טבע פתחה הבוקר בפער שלילי של 0.4% ואיבדה בסיום 0.3% בלבד, לאחר שירדה במהלך היום ב-0.9%.

טבע קיבלה לאחרונה אישור מה-FDA בארה"ב לשיווק הפרובאקול, תרופה המיועדת להפחתת לחץ דם. חדשה פחות טובה עבור טבע דיווחה על כך שהמתחרה הגדולה של הקופקסון, הרביף אשר משווקת על ידי סרונו, הגיעה לנתח שוק של 32% מסך מכירות התרופות לטיפול בטרשת נפוצה בארה"ב.

כי"ל השילה 0.9% במחזור הגבוה בשוק - 213 מיליון שקל, על רקע חולשה תוצאות חלשות מהצפוי לפוטאש, המתחרה עם כי"ל בשוק האשלגן. מכתשים אגן דווקא הוסיפה כעת 1.4%, בניגוד לשתי הכימיות הבכירות האחרות. בכך, העלייה במכתשים היא על רקע פרסום תוצאות טובות לסינג'נטה המתחרה, בצד מכירות גבוהות מהצפוי בשוק הברזילאי.

מניית לאומי איבדה 2.1% במחזור השלישי בגודלו בשוק - 145 מיליון שקל. לאומי תמשיך לרכז עניין עד ה-14 בנובמבר, אז ייערך המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק. מחיר האופציה לרכישת 10% נוספים מהבנק ייקבע על פי מחירה הממוצע בשוק בימים שלפני המכרז, כך שיש מי שמעוניין ללחוץ את המניה כלפי מטה.

מניית הפועלים איבדה 1.8% במחזור של 162 מיליון שקל, השני בגודלו בשוק. דיסקונט הצטרפה לעמיתותיה והשילה 1.4% ומניית המזרחי, שדווקא עלתה במהלך היום ב-0.6%, סיימה גם היא בירידה של 0.1%.

ביום שקט יחסית, אחת ההודעות שבלטו בבורסה היתה זו של כלכלית מקבוצת פישמן. האחרונה הוסיפה 2.1% במחזור נמוך, לאחר שהודיעה על רכישת זכויות ב-3 נכסים מניבים בברלין תמורת 20 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully