וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקרים בלתי תלויים ממליצים על הגלולה של גיוון כאמצעי האבחון המועדף למחלת קרוהן

יורם גביזון

27.10.2005 / 9:19

החברה שפיתחה גלולת וידיאו לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול שיגרה אתמול הודעה חיובית למשקיעיה; חברת הביטוח הרפואי הומנה היא הראשונה בארה"ב שהעדיפה את הגלולה של גיוון ככלי אבחון



מניית מדשדשת ב-3 החודשים האחרונים והשלימה ירידה של 38% מתחילת 2005. אתמול שיגרה החברה שפיתחה גלולת וידיאו לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול הודעה חיובית למשקיעיה.



גיוון הודיעה כי 16 מחקרים שביצעו גופים בלתי תלויים והוצגו בשבוע הגסטרואנטרולוגי האירופי ה-13, ממליצים כי גלולת PillCam שפיתחה החברה תשמש כלי האבחון המועדף לבדיקת חשש למחלת קרוהן, שהיא דלקת מעיים כרונית.



בעקבות פרסום המחקרים עולה מניית גיוון אימג'ינג ב-2.2% למחיר של 21.5 דולר. ד"ר ארווין טות' מבית החולים האוניברסיטאי בעיר מלמו בשבדיה בדק 65 חולים שנחשדו כסובלים ממחלת קרוהן. טות' השווה את הערך האבחוני של הגלולה לערך האבחוני של אמצעים קונוונציונליים. בהתבסס על אמצעי אבחון אחד או יותר זוהתה המחלה ב-38 מ-65 החולים. גלולת PillCam זיהתה 87% מהחולים שזיהו האמצעים האחרים וזיהתה בלעדית 8 חולים נוספים (21%), שלא זוהו על ידי אמצעי האבחון האחרים.



שימוש בגלולה הניב 100% של זיהוי שלילי מדויק (Specificity) - כלומר באף מקרה לאאובחן אדם בריא כחולה על ידי הגלולה. ה-PillCam זיהתה באופן מדויק 92% מהחולים במחלה (Sensitivity). עם זאת הגלולה נתקעה במעי הדק ב-2 חולים, כלומר 3% מהנבדקים.



חברת הביטוח הרפואי האמריקאית Humana הכריזה בסוף מאי 2005 כי תשנה את מדיניותה ותעדיף את גלולת PillCam של גיוון אימג'ינג ככלי האבחון הראשון (First Line) לחולים שנחשדים במחלת קרוהן.



500 אלף אמריקאים סובלים ממחלה זו, שמתבטאת בשלשולים, חסימת מעיים, חום ואובדן תיאבון. החלטתה של הומנה התקבלה בעקבות מחקר שנערך באוניברסיטת ג'והן הופקינס.



הומנה הפכה בכך לחברת הביטוח הרפואי הראשונה בארה"ב שהעדיפה את הגלולה של גיוון ככלי אבחון, בעוד עד עתה שימשה הגלולה כאמצעי אבחון לאחר שאמצעי אבחון אחרים לא זיהו את המחלה.



גיוון אימג'ינג סיימה את הרבעון השני של 2005 בהפסד של 400 אלף דולר במחזור של 20.5 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 900 אלף דולר במחזור של 15.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2004. שווי השוק של החברה הוא כ-600 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully