וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאמץ של סלקום צריך להתמקד בגיוס מנויים"

ערן גבאי

27.10.2005 / 10:21

כך אומר בכיר באי.די.בי. פלאפון גייסה מתחילת השנה למעלה מ-55 אלף מנויים, פרטנר כ-35 אלף וסלקום הסתפקה בכ-25 אלף

המאמץ של סלקום צריך להיות מופנה בחזרה לגיוס מנויים, כך אומר בכיר ב מצד אחד, אמירה זו מתבקשת לאחר שברבעונים האחרונים מצאה עצמה החברה בתחתית רשימת מגייסי המנויים בענף, שעדיין, לפי הדיווח של החברות עצמן, מגייס יותר מ-100 אלף מנויים ברבעון. מנגד, אין באמת איש שמאמין שהשוק צומח בקצב שכזה במונחי גיוס מנויים, ועל כן מדובר בתופעה של "דלתות מסתובבות" - מנויים שנרשמים במפעיל חדש אך לא נמחקו מרשימות המפעיל הקודם, וכך למעשה נספרים פעמיים.

על פי דיווחי החברות, פלאפון גייסה מנויים מתחילת השנה בקצב הגבוה מ-55 אלף מנויים בממוצע לרבעון; פרטנר דיווחה על גיוס של כ-35 אלף מנויים ברבעון; וסלקום מסתפקת בכ-25 אלף מנויים ברבעון.

בשוק הסלולר של 2005, גיוס מנויים משמעותו בעיקר צמצום בהיקף נשירת המנויים, שכן השוק לא באמת גדל במונחי מספר המנויים. משמעות נוספת היא שתזוזת המנויים בענף מיוחסת בעיקר למגזרי המנויים הצעירים, שגם עושים שימוש רב יותר במכשיר הסלולר ובשירותי הערך המוסף שבו - ומכאן החשיבות שבצמצום ממדי נשירת המנויים של חברות הסלולר. המנויים הצעירים הם פוטנציאל לקוחות הדור השלישי של החברות, שהשקיעו וישקיעו בשנים הקרובות בפיתוח והקמת הרשתות מאות מיליוני שקלים, לצד עשרות מיליוני דולרים בפרסום תדמיתי ומכירתי לשירותים ולמכשירים שישווקו. בשנה האחרונה נקטה פלאפון באסטרטגיית השיווק האגרסיווית ביותר בשוק, וב-2004 היתה זו פרטנר.

בכיר בסלקום אומר כי קו פרשת המים של תעשיית מכשירי הסלולר המתקדמים ושירותי הערך המוסף יהיה בסוף 2006. אז, לדבריו, צפויים להיות זמינים מכשירי דור 3 עם יכולות של וידיאו LIVE מהרשת, יכולת שמירת קבצי וידיאו, MP3 וזיכרון של 64 מגה - במחירים של כ-200 דולר למכשיר. לרגע הזה מתכננת סלקום להכין את עצמה טוב יותר ממתחרותיה, תחת ניהולו החדש של המנכ"ל עמוס שפירא.

בד בבד, בקבוצת אי.די.בי מתכוונים למכור עד 30% מהאחזקות בסלקום כבר בחודש הקרוב, לפי מחיר עסקת ספרא - דהיינו שווי חברה של 2.1 מיליארד דולר. באי.די.בי מנהלים לצורך כך מגעים עם חמישה גופים - בנק הפועלים, קרן מרקסטון, קרן פרובידנס ושני גופים נוספים ששמם לא פורסם. אי.די.בי שילמה לאחרונה 1.34 מיליארד דולר עבור 69.5% ממניות חברת הסלולר, והגיעה בכך לאחזקה ב-94.5% מהמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully