וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BOS ממשיכה לצמצם פעילויות: מכרה את חטיבת הטלקום לחברה אמריקאית בעסקת מניות

שירלי יום-טוב

27.10.2005 / 11:54

לאחר מכירת החטיבה נותרת BOS עם 2 פעילויות עיקריות: חטיבת ה-BosaNova וחברת אודם המתמחה ברכיבים אלקטרוניים; שווי השוק של BOS בנאסד"ק ובת"א - 12 מיליון דולר



חברת ממשיכה למכור חטיבות כחלק מתהליך מיקוד עסקי. הבוקר הודיעה BOS כי תמכור את חטיבת הטלקום שלה לחברת Qualmax האמריקאית, ספקית שירותי וציוד VoIP.



בתמורה תקבל BOS חבילה של 4 מליון מניות Qualmax ותמלוגים בסך 4% מהכנסות עתידיות שתקבל Qualmax שיינבעו מהחטיבה הנמכרת, עד לסכום של 800 אלף דולר. בשעה זו לא ברור מהו היקפה הכספי של העסקה, מאחר ש-Qualmax היא חברה פרטית שאמורה להתמזג עם חברה אמריקאית הנסחרת בבורסה. כמו כן, BOS תקבל לאחר השלמת העסקה 3 מיליון מניות בלבד, כאשר מיליון מניות נוספות יופקדו במשמורת ויועברו אליה בתום 4 רבעונים רצופים מסיום העסקה, בכפוף לכך ש-Qualmax תצליח להגיע להיקף מכירות ורווחים מסוימים מהחטיבה הנמכרת. על פי ההסכם, תמשיך חברת Qualmax להעסיק את עובדי חטיבת התקשורת של BOS.



מנכ"ל BOS, אדיב ברוך, ציין כי "בנינו את העסקה כך שנקבל את תמורת המכירה במניות Qualmax, מאחר שאנו מאמינים בפוטנציאל של Qualmax וצופים שפוטנציאל זה יגדל באמצעות מיזוג והטמעת חטיבת התקשורת של BOS. כניסה למיזוג ושותפות עם חברת Qualmax מיד עם הפיכתה לחברה הנסחרת בארה"ב מקנה לנו הזדמנות לממש ערך מוסף בטווח הארוך".



על פי דברים שאמר ל-TheMarker אדי קוקרמן, יו"ר קרן קטליסט השולטת ב-BOS, חטיבת הטלקום היא חטיבה מפסידה. מכירתה היא צעד נוסף במהלכים שמבצעת החברה באחרונה כדי להגיע למיקוד עסקי והגברת הרווחיות. ביולי האחרון הודיעה BOS על מכירת פעילות חטיבת PrintBOS תמורת חצי מיליון דולר ותשלומים עתידיים המותנים בעמידה ביעדי מכירות. PrintBOS היתה אחת החטיבות הוותיקות של BOS.



לאחר מכירת חטיבת הטלקום נותרת BOS עם חטיבה ותיקה נוספת, המוכרת את פתרון ה-BosaNova המיועד לקישוריות בין מחשבים מהדור החדש למחשבי מיינפריים ותיקים. בנוסף ביצעה BOS בשנה האחרונה סדרת רכישות שכללה את חברת אודם - הנחשבת כיום להבטחה גדולה. עיקר הפרסום של אודם היה עד כה בהקשר לחוזים עם התעשייה, אך קוקרמן אמר שהכיוון העסקי שלה הוא טכנולוגיית RFID - זיהוי מרחוק באמצעות גלי רדיו. ל-BOS כמעט 90% ממניות אודם.



תוצאות הרבעון השני של BOS לא העידו עדיין על בשורה מהחברה. ההכנסות היו 7.3 מיליון דולר וזהות להכנסות הרבעון הראשון, וההפסד הנקי היה כמיליון דולר. קוקרמן שואף להפוך את BOS לחברה עם הכנסות של 100 מיליון דולר בשנה בתוך כמה שנים, ודיבר על רווחיות כבר במהלך 2005. כיום נסחרת BOS בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק זעום של כ-12 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully