וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: הביקוש לטיסות באל על, התפוסה הגבוהה ועליית מחירי הכרטיסים מכסים על הזינוק במחירי הדלק

נתן שבע

27.10.2005 / 13:25

יובל זעירא מבית ההשקעות מעלה את המלצתו ל"קנייה" ואת מחיר היעד למניה למחיר הגבוה ב-17% ממחירה בשוק: "בניגוד לחברת אחרות אין סיכון קיומי לחברה עם עליית מחירי הדלק"



מחירי הדלק הסילוני שהמריאו, שחקו את תוצאותיה העסקיות של חברת התעופה הלאומית, ,
למרות תוצאות שיא ברבעון השני של השנה. מניית אל על מתחילת השנה די נשארה תקועה ואיבדה 3% לעומת זינוק של מעל 20% במדדים. שווייה של אל על זינק פי 4 ב-18 חודשים מיד לאחר הנפקתה באמצע יוני 2003. בבית ההשקעות, אי.בי.אי, מעריכים כי זה הזמן דווקא להתחיל להצטייד במניה למרות העמימות שמאפיינת את מחירי הדלק שמרקיעים שחקים.



"הביקוש לטיסות, התפוסה הגבוהה במטוסים והיכולת להעלות את מחירי הכרטיסים בתקופה זו, מכסים על עליית מחירי הדלק בדמות שיפור התוצאות הכספיות", אומר האנליסט יובל זעירא. בבית ההשקעות מציינים עוד, כי יש סיכון בעלייה נוספת במחיר הדלק הסילוני שהכפיל עצמו בשנה האחרונה. עלייה במחיר עלולה לפגוע לפרק זמן בתוצאות, אך בניגוד לחברות התעופה האחרות הוא לא מהווה סיכון קיומי עבורה. זעירא מסתמך גם על התהליך החד של הורדת החוב הפיננסי של החברה (333 מיליון דולר מאז ההנפקה ב-2003), תהליך שצפוי להמשיך וליצור ערך לחברה. הורדת החוב התאפשרה בזכות היכולת להימנע מרכישת מטוסים חדשים.



זעירא מעריך, כי אל על תציג רווחי שיא בשנת 2005 של 72 מיליון דולר, כמעט כפול מהרווחים בשנה הקודמת. ברבעון השלישי, מעריך זעירא, יסתכם הרווח ב-59 מיליון דולר. עוד אומרים באי.בי.אי, כי "מאחורי הסיסמאות" של התוכנית האסטרגית שמציבה אל על קיימת פנייה לגיוון מקורות ההכנסה שלה תוך שמירה על הרווחיות לאורך זמן וכוללת חידוש צי המטוסים, מה שמשאיר מעט עודף למשקיעים. אל על הודיעה כחלק מהתוכנית לפני חודש על רכישת 2 מטוסי בואינג 777 בעלות של 123-114 מיליון דולר כל אחד.



זעירא מעלה את המלצתם למניה מ"החזק" ל"קנייה", ומעלה את מחיר היעד למניה ל-4.5 שקלים - 17% מעל מחירה בשוק היום.

אל על הכחישה הבוקר את הפרסום ב"מעריב" לפיו היא מנהלת מגעים עם הבנקים לגבי גיוס אג"ח גדול. החברה אומרת ש"אין שום דבר קונקרטי" והיא לא עומדת בפני הגשת תשקיף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully