וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניגמה תעבור לרווחיות השנה; הערכות: תנפיק עם ההתאוששות בוול סטריט

בעז בבאי

27.6.2001 / 12:42

היקף המכירות של החברה, המספקת פתרונות למסחר אלקטרוני בין עסקי - B2B - לשוק חלקי החילוף, יסתכם השנה ב-30-35 מיליון דולר

חברת אניגמה הישראלית, ספקית של פתרונות מבוססי תוכן למסחר אלקטרוני בין עסקי (B2B) לשוק חלקי החילוף, תעבור לרווחיות השנה, כשהיקף המכירות שלה יסתכם בכ-30-35 מיליון דולר. כך אמר היום ל-TheMarker.com אשר גבאי, מנהל השיווק של החברה לאסיה וישראל. להערכת משקיעים בחברה, אניגמה תנפיק את מניותיה בוול סטריט מיד עם התאוששות שוקי המניות בארה"ב.

לדברי גבאי, בחברה נשקלת אפשרות של הנפקת מניות לציבור, אבל אין תוכנית קונקרטית והצעד תלוי במצב השוק ובגורמים נוספים. הוא הוסיף שאין תוכנית לבצע גיוס הון פרטי, לאחר הגיוס שנערך במאי שנה שעברה. אניגמה השלימה באותה עת גיוס הון שלישי בהיקף של 20 מיליון דולר, לפי שווי של 90 מיליון דולר לאחר הכסף. בעלי המניות הגדולים של החברה הם GE קפיטל, זרוע השקעות הון הסיכון של תאגיד ג'נרל אלקטריק (GE), בנק בוסטון וקרנות ההון סיכון הישראליות ולדן ומופת .

אניגמה רשמה הכנסות של 8 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, גידול של פי 4 ביחס להיקף ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2000. והיא צפויה לשמור על המשך המגמה המשמעותית בצמיחה במכירות גם בהמשך השנה, על פי הערכה של גבאי.

למרות ההאטה הכלכלית העולמית, גבאי אינו צופה פגיעה בפעילות החברה, כיוון שעיקר ההכנסות שלה נובע מחברות תעשיות כבדות במגזרי התעופה, רכבות, תחנות כוח, ספנות וציוד כבד, אשר לא נפגעו באופן משמעותי מההיחלשות בצמיחה הכלכלית בארה"ב, אירופה ויפאן. הוא הוסיף שמגזרי הטלקום והשבבים, שספגו פגיעה חריפה בפעילות, אינם תורמים כיום באופן מהותי להכנסות של אניגמה.

גבאי צופה שההסכם עליו חתמה אניגמה בשבוע שעבר עם חברת המחשבים הגדולה בעולם, IBM, יבוא לידי ביטוי משמעותי רק בשנת 2002. הסכם השותפות האסטרטגית באספקת פתרונות כוללים בתחום המסחר האלקטרוני ברחבי העולם, המהווה לדברי גבאי פריצת דרך משמעותי מבחינת החברה, הוביל לצירופה של החברה הישראלית למועדון המצומצם של 42 החברות בעלות שותפות אסטרטגית עם IBM, כאשר ביניהן אניגמה הינה החברה הקטנה ביותר.

שיתוף הפעולה, שיוביל לשילוב הפתרון של אניגמה בפלטפורמת ה-e-business של IBM, יאפשר לחברות בתחום הייצור התעשייתי להקים מערך תמיכה הכולל מידע על מוצרים, מסחר אלקטרוני וכן מערכות תמיכה לקבלת החלטות, אשר תכליתן לשפר את היחסים עם הלקוחות, להרחיב את היקף השירותים הניתנים לאחר מכירת המוצר ולהגדיל את ההכנסות ממכירת חלקי חילוף.

אניגמה, המעסיקה כיום כ-300 עובדים, כאשר מתוכם 150 עובדים במרכז הפיתוח של החברה בישראל, 120 עובדים במשרדי החברה בבוסטון ועוד כ-30 עובדים במשרדיה באירופה. בספטמבר 1999 רכשה שתי חברות, המספקות תוכנה להוצאה לאור של תיעוד טכני מחברת אינסו קופוריישיין האמריקאית, תמורת סכום של 15.5 מיליון דולר.

הרכישה איפשרה לאניגמה לחדור לבסיס הלקוחות הרחב של אינסו ולהרחיב את פעילותה לתעשיות חדשות. כיום נמכרים 2 מוצרים נפרדים, אבל קיימת כוונה למזג בעתיד את הפתרונות של שתי החברות. הפתרונות כוללים אתרי מסחר אלקטרוני, קטלוגים אלקטרוניים ומוצרי תמיכה בשירות עצמי, המאפשרים תיעוד טכני של תהליכי יצור ותחזוקה ופעולות רכש של חלפים. רשימת הלקוחות של אניגמה כוללת חברות ענק דוגמת ג'נרל אלקטריק, פראט אנד וויטני, לוסנט , רולס רויס, HP (היולט פאקרד) , נוקיה, סאן מיקרוסיסטמס, מוטורולה, חברת התעופה יונייטד ואחרות.

במאי שנה שעברה הקימה GEAE, חטיבת ייצור מנועי המטוסים של GE, אתר אינטרנט לביצוע מסחר אלקטרוני בין עסקים לחלקי חילוף, המבוסס על טכנולוגיית חברת אניגמה הישראלית. האתר מאפשר ל-GEAE, יצרנית מנועי המטוסים הגדולה בעולם (מעל 10 מיליארד דולר במכירות), להציע ללקוחותיה יכולת רכש אלקטרוני מקיפה, הכוללת מאגר של 300 אלף חלקי חילוף, וכן פורטל שירותים עסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully