וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום שלישי רצוף של ירידות

אסף רותם

27.10.2005 / 22:14

DSPG מאבדת 2.5% למרות צמיחה של 20% בהכנסות. אלדין הסתפקה בצמיחה של 16% - המניה עולה ב-3.2%

בוול סטריט נפתח המסחר בירידות שערים. הנאסד"ק והדאו ג'ונס מאבדים 0.1% כל אחד. צורן מוסיפה 5.4% על רקע תוצאות טובות מהצפוי ברבעון השלישי. מנגד, יורדת DSPG ב-2.5% למרות שגם היא היכתה את התחזיות בשוק. אלדין מוסיפה 3.2%.



סקירת טרום מסחר

מינויו של בן ברננקה בתחילת השבוע למחליפו של אלן גרינספאן, לוותה בוול סטריט בחגיגה של עליות שערים. אולם חגיגה זו הלכה ודעכה, על רקע תוצאות כספיות מעורבות של כמה מהחברות הגדולות בעולם, והערכות בשוק, לפיהן לפחות בתחילת דרכו, לא צפוי ברננקה לשנות את מדיניות קודמות בנוגע למלחמה החריפה באינפלציה. לאחר המינוי הצביעו החוזים העתידיים, כי הסיכוי שברננקה יעלה את הריבית לשיעור של 4.5% (מ-3.75% היום) עד סוף אפריל עלה ל-94%, מ-82% לפני ההודעה על המינוי.

ביומיים האחרונים נסחרו מדדי המניות המובילים במגמה שלילית, וגם היום מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.4% במדדים, בפתיחת המסחר. חששות לגבי פשיטת רגל אפשרית של ענקית הרכב, ג'נרל מוטורס, מעיבה גם היא על האווירה בשווקים.

בשוקי הנפט הגולמי עולה מחירה של חבית נפט ב-51 סנט ל-61.17 דולר, לאחר שצנח אתמול בכמעט 3%, על רקע הבטחתו של הנשיא בוש לקדם חקיקה אשר תקל על הקמת בתי זיקוק נוספים. בשוק האג"ח עולים המחירים והתשואה על האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב יורדת ל-4.55%, מ-4.58% אתמול.

בגזרה המקרו כלכלית, יפורסמו הנתונים השבועיים על מספר הדרישות לדמי אבטלה, וכן נתוני ההזמנות למוצרים בני-קיימא ומכירות הבתים החדשים בספטמבר.

עונת הדו"חות הכספיים נמצאת בעיצומה והיום יחשפו את תוצאותיהן ענקית הנפט אקסון מובייל, שתדווח עוד לפני הפתיחה, וכן ענקית התוכנה מיקרוסופט, שתפרסם לאחר הסגירה.

גם החברות הישראליות הצטרפו ביממה האחרונה לעונת הדו"חות ואצל חברות השבבים, נרשמו תוצאות טובות מהצפוי, בדומה למגמה הכללית בשוק. צורן דיווחה אמש לאחר הסגירה, על רווח נקי של 5 מיליון דולר במחזור מכירות של 117.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. עם זאת, תחזיותיה להכנסות של 104-106 מיליון דולר ברבעון הרביעי היו נמוכות מציפיות השוק.

בתגובה לתוצאות, הותירו לפחות שני בתי השקעות את ההמלצות למניה על כנן. ג'פריס חזר על "תשואת חסר" עם מחיר יעד של 11 דולר. פייפר ג'פרי חזר על "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 15 דולר.

היום דיווחה די.אס.פי.ג'י על רווח על גידול של 20% בהכנסות ל-55.6 מיליון דולר ועל רווח נקי של 10.1 מיליון דולר. את תחזיותיה לרבעון הרביעי תחשוף החברה במהלך שיחת הוועידה.

במקביל דיווחה יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית, סרגון, על גידול בהכנסות, אולם גם על שחיקה ברווחיות, לעומת הרבעון הקודם. הכנסות החברה גדלו ברבעון השני ב-30% ל-18.9 מיליון דולר ברבעון השלישי, אך מציגה היום שחיקה ברווחיות. סרגון, המוכרת כיום בעיקר לחברות סלולר, ממשיכה להציג נתונים מרשימים בהשוואה לשנה הקודמת. אולם תוצאותיה לעומת הרבעון הקודם מראות כי לפחות ברבעון שחלף החלו חריקות, בעיקר בכל הנוגע לרווח הנקי. הכנסותיה של סרגון הסתכמו ב-18.9 מיליון דולר, עלייה של 30% מהרבעון המקביל, אך עלייה צנועה הרבה יותר, של כ-5% מהרבעון הקודם. הרווח הנקי טיפס ב-34% ל-769 אלף דולר, אולם ירד ב-23% בהשוואה לרבעון השני של 2005.

יצרנית הציוד הרפואי לטיפולים אסתטיים, סינרון, דיווחה על מכירת 50 מכשירים להסרת שיער ולטיפול בעור לרשת מרפאות ביוון. בסינרון ציינו בגאווה כי המכשירים החדשים יחליפו ציוד קיים של המתחרה לומניס.

מג'יק הודיעה על החוזה הראשון המשמעותי שלה בסין, עם חברת פתרונות מחשוב מקומית שפועלת בעיקר בקרב מוסדות ממשלתיים. במסגרת החוזה תספק מג'יק רשיונות תוכנה לפתרון האינטגרציה שלה, iBOLT, בהיקף התחלתי של 3 מיליון דולר. ההסכם נחתם לתקופה של 5 שנים והיקפו הכספי צפוי לצמוח, אך החברה אינה מספקת בשלב זה פרטים נוספים.

אלדין, שסיפקה כבר נתונים מוקדמים על תוצאותיה ברבעון השלישי, פירסמה היום את נתוניה המלאים, ולפיהם הרוויחה ברבעון השלישי 3.7 מיליון דולר (4 סנטים למניה). הכנסות החברה גדלו ברבעון השלישי ב-16% ל-19.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully