וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל התנקש בפעיל ג'יהאד איסלאמי ברצועת עזה

ניר חסון

27.10.2005 / 21:11

ראש הממשלה שרון: לא אפגש עם אבו מאזן אם הרשות לא תנקוט פעולה ממשית נגד הטרור; חיל האוויר הפציץ אזורי שיגור קסאם



מאת ניר חסון ואלוף בן



צה"ל התנקש הערב (חמישי) בחיי פעיל הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה, שהאדי מהאנה, בירי מהאוויר. לטענת צה"ל, מהאנה היה מעורב בירי רקטות קסאם לשטח ישראל. במשך כל שעות היום ירה חיל האוויר על אזור שיגור הרקטות בצפון הרצועה. בנוסף הופצצו דרכי גישה לאזור, כדי להקשות על ההגעה לאזור שממנו אפשר לשגר רקטות לשטח ישראל.



סוללת תותחים המוצבת סמוך לצפון הרצועה ירתה מפעם לפעם פגזים לצורך איפוס. מקורות צבאיים הסבירו, שהדבר נועד לאפשר לתותחים להגיב במהירות במקרה של ירי רקטות. צה"ל גם החל היום בריכוז כוחות סמוך לגבול עזה, למקרה שיוחלט על פעולה קרקעית בצפון הרצועה.



תיאסר נסיעת פלשתינאים בצפון שומרון



בעקבות הפיגוע בחדרה, שבו נהרגו חמישה ישראלים, הוטל הבוקר סגר כללי על השטחים ונסגרו כל המעברים לסחורות ולבני אדם בין ישראל לשטחים. עם זאת, מנגנוני התיאום עם הפלשתינאים המשיכו לפעול, ובצה"ל הבטיחו כי יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים.



בצה"ל הוחלט לבודד את צפון שומרון משאר חלקי הגדה, והיום החלו עבודות ראשונות לשם כך. חלק מהבידוד ייעשה באמצעות חסימות קבועות, שיקים חיל ההנדסה, וחלקו באמצעות הצבת מחסומי כבישים. כן תיאסר תנועת כלי רכב פלשתיניים פרטיים על הכבישים בצפון שומרון.



בגדה קיים צה"ל מעצרים נרחבים, בייחוד של פעילי הג'יהאד האיסלמי, שביצע את הפיגוע בחדרה. כוחות חי"ר וכוחות מיוחדים של מג"ב עצרו במהלך היום כ20- מבוקשים, רובם פעילי הג'יהאד. בפשיטה על קבטיה, הכפר ממנו יצא המחבל המתאבד חסן אבו זייד, נעצר גם אביו של אבו זייד.



ישראלית נפצעה קל מיידוי אבנים



אזרחית ישראלית נפצעה היום באורח קל מידויי אבנים על מכוניתה סמוך לרמאללה. היא סובלת ככל הנראה משבר בידה, ופונתה לקבלת טיפול רפואי.



ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר היום כי הפלשתינאים אינם נוקטים צעדים ממשיים להילחם בטרור, וכך לא ניתן יהיה להתקדם בתהליך המדיני. "אם הרשות לא תנקוט פעולה ממשית נגד הטרור, לא תהיה התקדמות וזה חבל. במצב הזה לא אפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), והפלשתינאים מפסידים את כל חלומותיהם הלאומיים בגלל המצב", אמר שרון בפגישה בתל אביב עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. שרת החוץ האמריקאית, קונדוליזה רייס, שוחחה היום עם אבו מאזן בטלפון וקראה לו להשתלט על הארגונים הפלשתיניים החמושים.



לברוב, שפגש אתמול את אבו מאזן, אמר לשרון כי יו"ר הרשות ביקש למסור לו שהוא מגנה את הפיגוע וכי הדבר מחזק את כוונתו להילחם בטרור. בתגובה אמר שרון, כי "אנו לא שמחים לפעול צבאית, אבל לא נשלים עם מצב של טרור". קודם לפגישה אמר שרון כי הפעולות נגד הטרור יהיו רחבות וללא הפסקה. "לצערנו, הרשות לא נקטה בפעולה משמעותית כדי להילחם בטרור. לא נקבל בשום תנאי את המשך הטרור. לכן פעולתינו יהיו רחבות וללא הפסקה, עד שנביא להפסקת הטרור. כל עוד הטרור יימשך לא נוכל להתקדם במו"מ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully