וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נעלה יום שלישי רצוף בירידות

אסף רותם

27.10.2005 / 23:33

אורכית קרסה ב-30% - איבדה כמחצית מערכה החודש. אמדוקס פתחה בירידות בציפייה להודעה שלילית. צורן זינקה ב-14.8%

לאחר שפתחו את שבוע המסחר בעליות חדות, נסחרו מדדי המניות המובילים ביומיים האחרונים במגמה שלילית, שהתחזקה היום. מדד הנאסד"ק איבד 1.7% ל-2,064 נקודות והדאו ג'ונס השיל 1.1% לרמה של 10,231 נקודות. לירידות גרמו חששות מפני פשיטת רגל אפשרית של ענקית הרכב, ג'נרל מוטורס, והערכות בשוק, לפיהן לא צפוי נשיא הפדראל ריזרב המיועד ברננקי, לשנות את מדיניות קודמו בנוגע למלחמה החריפה באינפלציה.

בשוקי הנפט הגולמי עלה מחירה של חבית נפט ב-49 סנט ל-61.15 דולר, לאחר שצנח אתמול בכמעט 3%, על רקע הבטחתו של הנשיא בוש לקדם חקיקה אשר תקל על הקמת בתי זיקוק נוספים.

בגזרה המקרו כלכלית, מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד ב-28 אלף ל-328 אלף בשבוע שעבר, לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי, מול ציפיות ל-342 אלף תביעות. הירידה החדה בהזמנות למטוסים הובילה לירידה של 2.1% בהזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב בספטמבר, מעל לשיעור המצופה. מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו ב-2.1% בספטמבר, מעל למצופה.

עונת הדו"חות הכספיים נמצאת בעיצומה והיום דיווחה ענקית הנפט אקסון מוביל על עלייה של כ-75% ברווחיה לשיא של 9.92 מליארד דולר - הודות למחירי הנפט הגבוהים. גם חברת האנרגיה של הרוויחה סכום דמיוני של כ-9 מיליארד דולר בשל סיבה זו. מיקרוסופט תפרסם את תוצאותיה לאחר הסגירה.

החברות הישראליות הצטרפו לעונת הדו"חות, והיום הן הגיבו בצורה חדה ובמחזורי ענק.

צורן זינקה 14.8% למחיר של 14.8 דולר, לאחר שדיווחה אמש לאחר הסגירה על רווח נקי של 5 מיליון דולר במחזור מכירות של 117.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. צורן ירדה בתקופה האחרונה, על רקע הערכות שלא תעמוד בתחזיות ברבעון השלישי. התוצאות המצוינות, שעקפו את התחזיות, מזינות את הזינוק היום - אף על פי שתחזיותיה להכנסות הרבעון הרביעי נמוכות מציפיות השוק.

אורכית, שתפרסם את דו"חותיה ביום שני הקרוב, קרסה ב-30.4% במחזור עצום, פי 30 מהממוצע בה, למחיר 13.4 דולר. שמועות בשוק ההון גרסו כי KDDI, הלקוח היפאני היחיד למעשה של החברה (דרך החברה הבת), יפרסם דו"חות חלשים ויקטין את רכישותיו מאורכית. בעקבות הקריסה היום איבדה המניה כמעט מחצית מערכה מאז תחילת אוקטובר.

אמדוקס שירדה עד 4% בציפייה להודעה שלילית, הפתיעה ואמרה כי תעמוד ביעד ההכנסות של 573 מיליון דולר ותעקוף מעט את הרווח - 38 סנט למניה. במחזור גדול ביצעה המניה מהפך מרשים, וסיימה בעלייה של 0.1% למחיר 25.7 דולר.

טבע ירדה משיאה - 1.3% - ל-37.8 דולר, אף על פי שבעלי המניות אישרו את עסקת המיזוג איווקס.

די.אס.פי.ג’י דיווחה על גידול של 20% בהכנסות ל-55.6 מיליון דולר ועל רווח נקי של 10.1 מיליון דולר. למרות זאת, צנחה די.אס.פי.ג'י ב-9.7% למחיר 23 דולר.

במקביל, דיווחה יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית, סרגון, על גידול בהכנסות, אולם גם על שחיקה ברווחיות, לעומת הרבעון הקודם. הכנסות החברה גדלו מהרבעון המקביל ב-30% לסכום של 18.9 מיליון דולר ברבעון השלישי - אך ביחס לרבעון הקודם מדובר בעלייה צנועה הרבה יותר, של כ-5%. סרגון הציגה גם שחיקה ברווחיות, כאשר הרווח הנקי טיפס ב-34% לסכום של 769 אלף דולר לעומת הרבעון המקביל, אולם ירד ב-23% בהשוואה לרבעון השני של 2005. המניה איבדה 5.3% למחיר של 4 דולרים.

יצרנית הציוד הרפואי לטיפולים אסתטיים, סינרון, דיווחה על מכירת 50 מכשירים להסרת שיער ולטיפול בעור, לרשת מרפאות ביוון. בסינרון ציינו כי המכשירים החדשים יחליפו ציוד קיים של המתחרה לומניס, שציינה כי איננה עובדת עם היוונים מזה שנים, בשל בעיות בתשלומים. סינרון התממשה ב-2.1% למחיר של 36.1 דולר.

מג’יק הודיעה על החוזה הראשון המשמעותי שלה בסין, עם חברת פתרונות מחשוב מקומית הפועלת בעיקר בקרב מוסדות ממשלתיים. במסגרת החוזה, תספק מג'יק רשיונות תוכנה לפתרון האינטגרציה שלה - iBOLT - בהיקף התחלתי של 3 מיליון דולר. ההסכם נחתם לתקופה של חמש שנים והיקפו הכספי צפוי לצמוח, אך החברה אינה מספקת בשלב זה פרטים נוספים. מג'יק עלתה ב-3.1% למחיר 1.6 דולרים.

אלדין, שסיפקה כבר נתונים מוקדמים על תוצאותיה ברבעון השלישי, פירסמה את נתוניה המלאים, לפיהם הרוויחה ברבעון השלישי 3.7 מיליון דולר (4 סנט למניה). הכנסות החברה גדלו ברבעון השלישי ב-16% ל-19.6 מיליון דולר. אלדין הוסיפה 2% ל-17.4 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully