וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת המזרחי האריכה את ההסכם הקיבוצי בבנק - אך סכסוך העבודה נמשך

חיים ביאור

28.10.2005 / 11:06

זו הפעם השנייה במהלך הסכסוך שההנהלה נוקטת מהלך חד-צדדי: בראשית 2005 החליט המנכ"ל אלי יונס, שכל עובד יקבל בונוס בסך חצי משכורת בעקבות המיזוג עם טפחות; הוועד דרש בונוס בגובה 1.5 משכורות



הנהלת בנק המזרחי-טפחות האריכה בשנתיים את הסכם השכר הקיבוצי הקיים בבנק, כך שהוא יפוג לא לפני 2007. למרות מחווה זו של ההנהלה כלפי העובדים, סכסוך העבודה בהמזרחי-טפחות, הנמשך כבר יותר משנה, אינו מגיע בכך לסיומו.



בחוזר שפירסם הסמנכ"ל למשאבי אנוש ומינהל בבנק, שאול גלברט, נאמר כי "ערב החגים הציעה ההנהלה להאריך את תוקפו של ההסכם הקיבוצי בחמש שנים, אך הוועד לא אימץ את ההצעה ואף יצא במתקפה על ההנהלה". גלברט הוסיף כי "כדי שעובדי הבנק לא ייפגעו מדרך פעולתו של הוועד, מודיעה ההנהלה מיוזמתה שתוקפו של ההסכם הקיבוצי הקיים מוארך בשנתיים נוספות".



זו הפעם השנייה במהלך הסכסוך עם הוועד, שהנהלת המזרחי-טפחות נוקטת מהלך חד-צדדי בנוגע לעובדים: בראשית 2005 החליט מנכ"ל הבנק, אלי יונס, שכל אחד מהעובדים יקבל בונוס בסך חצי משכורת חודשית בעקבות המיזוג של בנק המשכנתאות טפחות עם המזרחי. בכך עקף יונס את הוועד, הדורש שגובה הבונוס לעובדים יהיה 1.5 משכורות. מהלך חד-צדדי נוסף היה הודעת ההנהלה לפיה עובדים בבנק לא יפוטרו מסיבות כלכליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully