וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: "בעשור האחרון רשם מדד המעו"ף מדי שנה בחודשים נובמבר ודצמבר תשואה חיובית ממוצעת של כ-13%"

נתן שבע

28.10.2005 / 11:42

"ההסלמה הביטחונית והמשך ירידות מעבר לים יקרינו לשלילה על השוק המקומי אם כי בטווח הארוך המגמה חיובית נשמרת בעקבות הנתנוים הכלכליים החיוביים", מציינים בלאומי



הבורסה נשקה שוב השבוע לרמות שיא אם כי ההסלמה הביטוחנית העיבה על המסחר אתמול וכנראה גם בתחילת השבוע הבא. בלאומי מציינים כי בטווח הקצר ערעור השקט הביטחוני והמשך המגמה השלילית בשווקי חו"ל עלולים להקרין לשלילה גם על השוק המקומי. מאידך, בטווח הארוך יותר מעריכים שם שהמגמה החיובית בתל אביב תמשך על רקע הנתונים הכלכליים החיוביים.



"מחזורי המסחר הגבוהים שהסתכמו ב-850 מיליון שקל ביום בממוצע בשבועיים האחרונים, מצביעה על העניין הרב שממשיך לרכז שוק המניות", מציינים בחטיבת הההשקעות של הבנק ומוסיפים כי הדבר נובע בעיקר מהצפייה להמשך הרגיעה הביטחונית והמשך הצמיחה המקומית, המגדילה את האטרקטיביות שבהשקעה במניות.



מנתוני בנק ישראל עולה כי חלקו של הציבור בהשקעה במניות ממשיך לעלות ובמהלך 2005 הגיע חלקו מכלל תיק ההשקעות ל-23.6% לעומת 22.5% בסוף 2004. במקביל חלה עלייה בכלל הנכסים הסחירים המוחזקים על ידי הציבור ליותר מ-50% מתיק הנכסים הכולל לעומת כ-35% בסוף 2002. נתונים אלו מצטרפים להשקעות של משקיעים זרים בשוק המקומי, שגדלו לכדי 2 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, זאת בהשוואה לכחצי מיליארד דולר בלבד בשנת 2004 כולה. מגמות אלו תורמות להעמקת הסחירות והנזילות בשוק ההון מוסיפים בלאומי.



בלאומי שואבים עידוד מהאופוריה הקיימת בשווקים בחודשי סוף השנה, אולי כהקדמה של אפקט ינואר שהיסטורית מאופיין בעליות. "שני חודשי המסחר האחרונים של השנה - נובמבר ודצמבר - מאופיינים מבחינה סטטיסטית בתשואה חיובית. בעשור האחרון רשם מדד המעו"ף מידי שנה תשואה חיובית בחודשים אלו שעמדה בממוצע על כ- 13%. בנוסף, בשנים 2003 ו-2004 נרשמה בחודשים אלו תשואה גבוהה יותר מהממוצע של כ-30% ו-17% בהתאמה", כותבים בענף המחקר של שוק ההון בחטיבת ההשקעות של לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully