וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרותיה של קוואלקום הגישו תלונה לאיחוד האירופי בדבר התנהגות "לא תחרותית" של החברה

רונן סרברניק

28.10.2005 / 20:50

בין המתלוננות: נוקיה, טקסס אינטרמנטס, אריקסון, ברודקום; התלונה נוגעת להפליה שעשתה החברה בנוגע למתן רשיונות לשימוש בטכנולוגיית WCDMA



מניות קואלקום יורדות בכ-8%, לאחר שקבוצה של חברות, בהן נוקיה וטקסס אינסטרמנטס, הגישו תלונה לרגולטור האירופי בדבר התנהגות לא הוגנת של קואלקום, בנוגע למתן רשיונות לשימוש בטכנולוגיה האלחוט שלה.



נוקיה, טקסס אינטרמנטס, אריקסון, ברודקום, חטיבה של פנסוניק ו-NEC הגישו כתב תלונה לאיחוד האירופי בנוגע להתנהגות "לא תחרותית", בכך שלא הסכימה למכור רשיונות שימוש מסוימים או שגבתה מחירים גבוהים במיוחד ממתחרותיה.



קואלקום מחזיקה בפטנטים לשימוש בסטנדרט סלולרי בשם CDMA, ובפטנטים נוספים לטכנולוגיות הדור ה-3. הטכנולוגיה החדשה, WCDMA, אומצה במדינות רבות כסטנדרט המקובל לשדרוג רשתות סלולר, וכעת יצרני הטלפונים הסלולריים חייבים להשתמש בשבבים מתוצרת קואלקום או אשר מוגנים בפטנט של קואלקום בתוך מכשירי הטלפון הסלולריים.



קבוצת המתלוננות טוענות שקואלקום הפרה הבטחות בשהבטיחה לועדות קביעת סטנדרטים בינלאומיות לאפשר גישה לטכנולוגיה המוגנת בפטנט "בצורה הוגנת, הגיוית וללא תנאים מפלים".



אנליסטם בוול סטריט טוענים שלתביעה אין השפעה מיידית על קואלקום מאחר והדיונים עשויים להימשך מספר שנים. כמו כן לא ברור אם טענות המתלוננות אכן מבוססות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully