וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות במדדים

עומרי כהן

28.10.2005 / 22:52

ווקלטק זינקה בכ-49% וחזרה למחירה מספטמבר על רקע מיזוג עם tdSoft. אורכית טיפסה כ-19% לאחר צניחה של 30% מאמש

בוול סטריט התאוששו היום מדדי המניות משלושה ימים רצופים של ירידות, וסיימו שבוע מסחר חיובי בעליות שערים חדות, על רקע גידול בקצב הצמיחה של הכלכלה האמריקאית, וללא התחזקות האינפלציה.

מדד נאסד"ק עלה ב-1.3% ל-2,089 נקודות והשלים עלייה שבועית של 0.4%. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.7% ל-10,402 נקודות והשלים עלייה שבועית של 1.8%. עבור הנאסד"ק היה זה שבוע חיובי שני ברציפות. הדאו השלים שבוע חיובי לאחר שלושה שבועות של ירידות. הנפט גולמי עלה ב-13 סנט ל-61.22 דולר לחבית.

כשעה לפני הפתיחה, פירסם הממשל בוושינגטון נתונים ראשונים על קצב צמיחתה של הכלכלה האמריקאית בחודשים יולי-ספטמבר. למרות סופות הנזקים שגרמו סופות ההוריקן קתרינה וריטה, צמחה הכלכלה האמריקאית ברבעון השלישי של 2005 בקצב שנתי של 3.8% בדומה לתחזיות בשוק, ולאחר צמיחה מתונה יותר של 3.3%, שנרשמה מאפריל עד יוני.

מדד המחירים הקשור להוצאות הצרכנים (personal consumption expenditures index) עלה ב-3.7% ברבעון השלישי לאחר עלייה של 3.3% ברבעון השני. עם זאת, בנטרול סעיפי המזון והאנרגיה, עלה מדד הליבה בקצב השנתי הנמוך ביותר מאז יוני 2003 - 1.3%.

נתונים נוספים שפורסמו היום, כללו את מדד עלות העבודה, אשר עלה ברבעון השלישי בהתאם לציפיות ב-0.8%, בהמשך לעלייה של 0.7% ברבעון השני. לאחר הפתיחה דיווח אוניברסיטת מישיגן, כי מדד אמון הצרכנים ירד במחצית השנייה של אוקטובר ב-1.2 נקודות ל-74.2 נקודות, בהמשך לירידה של 1.5 נקודות במחצית הראשונה של החודש. בוול סטריט דווקא ציפו לעלייה לרמה של 76 נקודות.

בקרב המניות הישראליות, רעדה אתמול האדמה תחת רגליה של מניית אורכית. לאחר שהשלימה באמצע יולי זינוק של 224% תוך פחות מחצי שנה, על רקע השיפור החד בעסקי החברה, החלה מניית אורכית לסבול ממימושי רווחים. אולם מימושים אלו הלכו והתגברו ואתמול כבר הפכו לקריסה של ממש. רגע לפני שהיא חושפת את הדו"חות הכספיים שלה, צללה אמש אורכית 30% במחזורי ענק של 3.6 מיליון מניות, והשלימה צניחה חודשית של 47%, אשר מחקה 78% מגל העליות של 2005.

אורכית אמורה לפרסם את תוצאותיה הרבעוניות בעוד שלושה ימים, אולם התוצאות הצפויות לא היו כנראה הסיבות לנפילות אתמול, אלא החששות לגבי ההמשך. כבר בתחילת החודש פירסמה אורכית את מועד חשיפת הדו"חות לרבעון השלישי, והודעה מסוג זה נחשבת בשוק כהודעת הרגעה מצד החברה, על כך שלא פיספסה את תחזיותיה לרבעון השלישי. תחזיות אלו עמדו ביולי על הכנסות של 24 מיליון דולר, ורווח נקי של 4.2 מיליון דולר (23 סנט למניה). מה היתה אם כן, הסיבה לרעידת האדמה אתמול? אולי שמועות בנוגע להיקף ההזמנות שתראה אורכית בעתיד מהלקוחה היחידה שלה בינתיים, ספקית שירותי התקשורת היפאנית - KDDI.

גם ב-RBC חשבו שזו כנראה הסיבה לקריסה אתמול, אולם ציינו כי על פי הנתונים שפירסמה KDDI השבוע, תחזית זו לא צפויה לפי שעה להתגשם. היום התאוששה אורכית עם עלייה של 18.8% ל-15.9 דולר. אולם עבור משקיעיה היה המסחר אתמול בבחינת תזכורת כואבת להגדרה "השקעה מסוכנת".

צ'ק פוינט, אשר פירסמה בתחילת החודש תוצאות מוקדמות על ביצועיה ברבעון השלישי, חשפה היום את דו"חותיה המלאים. צ'ק פוינט דיווחה על גידול של 9% בהכנסות ל-141.1 מיליון דולר, ועל רווח נקי של 78.7 מיליון דולר (32 סנט למניה). בתגובה לתוצאות, חזר בנק ההשקעות מריל לינץ' על המלצת "קנייה" לצ'ק פוינט עם מחיר יעד של 25 דולר. צ'ק פוינט מצידה, עלתה ב-3.1% ל-22.2 דולר.

רדוור, המתמחה בפיתוח פתרונות לניהול התעבורה באתרי האינטרנט, עקפה את תחזיות האנליסטים עם צמיחה של 9% בהכנסות ל-19 מיליון דולר, ועם רווח נקי של 1.6 מיליון דולר (8 סנטים למניה). רדוור עלתה ב-0.4% ל-18.2 דולר.

ווקלטק החבוטה, אשר צל כבד איים בתקופה האחרונה על המשך פעילותה, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת Tdsoft הישראלית, שפועלת גם היא בתחום העברת הקול על גבי האינטרנט (VoIP). לאחר השלמת ההסכם, יחזיקו בעלי Tdsoft בכ-75% ממניות ווקלטק ובעליה הקיימים של החברה ידוללו לשיעור של 25% ממנה בלבד. ווקלטק ובעליה יקבלו בתמורה חיזוק משמעותי להון העצמי, אשר יאפשר את המשך קיומה של החברה. ווקלטק, שאיבדה בחודש האחרון 35% מערכה, החזירה את כל הירידה עם זינוק של 48.8% ל-61 סנט.

אם סיסטמס ירדה ב-1.1% ל-30.8 דולר, לאחר שהחברה הגישה תשקיף מדף לגיוס של עד 200 מיליון דולר.

בית ההשקעות קאופמן ברדרס החל לסקר את חברת NDS עם המלצת "קנייה" למניה, אך NDS איבדה 1.3% ל-36.91 דולר.

החברה הבת המשותפת של אלביט מערכות וחברת תאלס, קיבלה הזמנה בהיקף של למעלה מ-500 מליון דולר, שתתפרש על פני תקופה של כ-8 שנים. הזמנה זו מהווה חלק מפרויקט ה-WATCHKEEPER בבריטניה, שבמסגרתו נחתם חוזה בהיקף של כ-700 מליון ליש"ט בין משרד ההגנה הבריטי (MOD) לבין חברת תאלס בחודש אוגוסט השנה. אלביט מערכות הגיבה בעלייה של 3.9% ל-21.7 דולר.

בתגובה לתוצאות הכספיות שפירסמה אתמול סרגון, חתך בית ההשקעות אוסקר גרוס חתך את מחיר היעד למניה מ-6 ל-5 דולרים, אך הותיר לה המלצת "קנייה". סרגון עלתה ב-0.8% ל-4 דולרים.

פריגו הגדילה את היקף הדיווידנד הרבעוני שלה ב-6% ל-4.25 סנט למניה, בהשוואה לשיעור שחולק על ידה בשנה האחרונה. היקף הדיווידנד, שיחולק בדצמבר, יסתכם ב-3.96 מיליון דולר. מניית פריגו ירדה היום ב-0.5% ל-13.2 דולר.

אלדין איבדה 1.7% ל-17.1 דולר. בבית ההשקעות אוסקר גרוס חזרו על המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 23 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully