וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 מתעניינים בתעש; שווייה מוערך ב-250-200 מיליון דולר

אורה קורן

30.10.2005 / 8:14

אחת הקבוצות הבולטות שמתמודדות על תעש היא קבוצה שגיבש מאיר שמיר הכוללת חברה אמריקאית מובילה וככל הנראה גם את חברת אלול בראשות דוד קוליץ



מאת אורה קורן וחיים ביאור



המכרז לבדיקת המתעניינים בהפרטת התעשייה הצבאית (תעש) נסגר בסוף השבוע. לרשות החברות הממשלתיות הגיעו מעטפות מ-13 קבוצות מתעניינים. עם זאת, לנוכח ניסיון העבר העריכו במשרד האוצר כי בסוף התהליך תהיה התמודדות בין שתי קבוצות בלבד.



אחת הקבוצות הבולטות שמתמודדות על תעש היא קבוצה שגיבש מאיר שמיר הכוללת חברה אמריקאית מובילה וככל הנראה גם את חברת אלול בראשות דוד קוליץ. את הקבוצה צפוי להוביל גבי אשכנזי, לשעבר סגן הרמטכ"ל.



מתמודדת צפויה נוספת היא אלביט מערכות שבשליטת מיקי פדרמן יחד עם סולתם בשליטת רוני נפתלי. כמו כן הביעה עניין בהפרטה כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. בשוק ההון העריכו את שווי תעש ב-250-200 מיליון דולר.



תעש כוללת את תשלובת התחמושת הכבדה ואת המפעלים סלבין, יצחק, קשת, גבעון ומלט"ם. גבעון ומלט"ם אמורים להימכר לרפא"ל, אבל התעשייה האווירית הפעילה בימים האחרונים לחצים על שר האוצר אהוד אולמרט לשנות את החלטת הממשלה ולאפשר לה להתמודד על מפעל גבעון, יצרן הטילים. מפעל קשת יימכר כנראה לרוכש מפעל מגן, אם יממש את האופציה שניתנה לו.



בתעש הביעו שביעות רצון ממספר המתעניינים, והעריכו כי הוא משקף את יכולתה הטכנולוגית והפוטנציאל שלה לפעול כחברה רווחית. עוד ציינו, כי בעקבות פנייתו של יו"ר תעש עובדיה עלי לשרי הביטחון האוצר, יקבלו עובדי תעש בתחילת השבוע מקדמות על חשבון משכורותיהם המעוכבות.



בסוף השבוע שעבר הסתיים השלב של בדיקת המתעניינים בהפרטת תעש. הגופים שהתעניינו לא היו צריכים להעמיד ערבות כספית, או להגיש הצעה מפורטת לרכישת החברה, אלא רק העידו על עניינם ויכולתם הפיננסית, הטכנולוגית והשיווקית.



הוועדה להפרטת תעש בראשות אייל גבאי, שעומד בראש רשות החברות הממשלתיות, תתכנס בשבוע הבא, תנתח את ההצעות ותגבש המלצות לגבי המשך תהליך ההפרטה. החלטת ההפרטה הממשלתית קובעת כי המדינה תמכור אחזקותיה בתעש בדרך של מכירה פרטית למשקיע בודד, או לקבוצת משקיעים. בעל השליטה בתעש צריך להיות ישראלי.



עובדי תעש יקבלו היום כמחצית ממשכורת ספטמבר שעוכבה עד כה. הצעד נעשה על רקע איומה של ההסתדרות לקיים שביתה בחלקים של המגזר הציבורי אם תימשך הלנת השכר בתעש.



אולמרט ויו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ ייפגשו הערב במטרה לגבש פתרון למשבר.



בכירים באוצר הבהירו כי הזרמת כספים לתעש כדי שתוכל לשלם את המשכורות מותנית בקיום מו"מ אינטנסיווי בין נציגי האוצר, הוועד, ההסתדרות והנהלת תעש על תוכנית ההבראה שתופעל בחברה. יו"ר ועד עובדי תעש, יצחק יהודה, אמר כי תנאי להתקדמות במו"מ הוא תשלום מלוא משכורת ספטמבר, והתחייבות מצד להימנע מפיגור בתשלום השכר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully