וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר פורשה: "הצלנו את פולקסווגן מהשתלטות עוינת כשרכשנו נתח של 20% בחברה"

רויטרס

30.10.2005 / 9:18

"כשרכשנו את המניות, גורמים אחרים היו מעוניינים לרכוש, ובמחירים שאנחנו ממש לא רצינו לשלם", אמר ווידקינג לשבועון הגרמני "דר שפיגל"



יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית פורשה מנעה השתלטות עוינת על פולקסווגן כשרכשה נתח של כ-20% ממניותיה של יצרנית המכוניות הרביעית בגודלה בעולם. כך אמר מנכ"ל פורשה לשבועון הגרמני "דר שפיגל".



"לבטח הצלנו את פולקסווגן מעסקה שרקמו כמה בנקי השקעות", אמר המנכ"ל וונדלין ווידקינג, בראיון לעיתון הגרמני. "כשאנחנו רכשנו את המניות, גורמים אחרים היו מעוניינים לרכוש, ובמחירים שאנחנו ממש לא רצינו לשלם", הוסיף וודקינג.



ווידקינג נשאל אם התכוון להצעות רכש עוינות על ידי משקיעים שהיו מעוניינים לשלם יותר עבור נתח בפולקסווגן. לדבריו, "זה בהחלט היה המקרה, ואנחנו מנענו אותו".



למרות שמדיניות פולקסווגן מונעת מבעל מניות אחד להחזיק למעלה מ-20% בחברה, היא אינה יכולה למנוע מקבוצת משקיעים להשיק הצעת רכש עוינת עבור החברה.



ווידקינג הסביר ל"דר שפיגל", כי אין מקום לדאגה לגבי ניגוד אינטרסים כשפורשה, המשקיעה הגדולה ביותר בפולקסווגן, יושבת בדירקטוריון החברה: "מוצרי פולקסוגן ופורשה חופפים רק ב-2.8%. ניגוד אינטרסים שכזה הופך לרלוונטי רק אם יש חפיפה של 25%-33%".



ווידקינג סירב להגיב כשנשאל האם פורשה תמנה יו"ר עצמאי שישב בדירקטוריון של פולקסווגן. בעבר, ספג ווידקינג ביקורת לגבי תפקידו של פרדיננד פיץ', היו"ר הנוכחי של פורשה ובעל מניות עיקרי בפורשה. ווידקינג הדגיש כי אינו ממהר להחליף בעלי את נציגי פורשה בדירקטוריון פולקסווגן לפני הפגישה השנתית של פולקסווגן ב-3 במאי 2006. ווידקינג אישר שהוא ולא פיץ' החליט לרכוש נתח של 20% ממניות פולקסווגן לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully