וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי יחתום מחר ברומניה על רכישת יורום בנק של פרדי רובינסון

שלומי גולובינסקי

30.10.2005 / 9:40

כך נודע ל-TheMarker; החתימה מחר תסיים מו"מ ארוך שהתנהל בין הצדדים; על פי ההערכות, ישלם לאומי סכום המוערך בכ-70 מיליון דולר עבור הבנק - בדומה לשווי השוק הנוכחי שלו בבורסה הרומנית



נציגי בנק לאומי יחתמו מחר ברומניה על הסכם לרכישת הבעלות על יורום בנק (Eurom Bank) הנמצא בבעלות פרדי רובינסון, כך נודע ל-TheMarker. החתימה מחר תסיים מו"מ ארוך שהתנהל בין הצדדים וידע עליות ומורדות. על פי ההערכות, ישלם לאומי סכום המוערך בכ-70 מיליון דולר עבור הבנק - בדומה לשווי השוק הנוכחי שלו בבורסה הרומנית.



רובינסון מחזיק באופן אישי בכ-94% ממניות הבנק. מניות נוספות נמצאות בידי איגוד הסחר הארצי הרומני, והיתרה בידי הציבור. יורום מונה כ-35 סניפים, מהם 14 הנמצאים בבעלותו המלאה של הבנק. הנהלת הבנק ממוקמת בבירה המקומית, בה שוכנים גם 6 סניפים. הבנק מעסיק כ-500 עובדים.



בראשות הבנק עומדים שני ישראלים: בנש אביטל המכהן כיו"ר, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי למשכנתאות; ורוברט צנטלר, סגן הנשיא, ששימש בעבר כמנהל רזרבות המט"ח בבנק ישראל וכמנהל חדר העסקות של בנק המזרחי.



העובדה כי לאיגוד הסחר הארצי ברומניה יש מניות בבנק היא משמעותית במיוחד. זאת, מכיוון שהבנק מקיים שותפות אסטרטגית עם האיגוד, שבו חברים כמיליון עובדים; משכורות העובדים מועברות דרך הבנק, וכן מועמדות הלוואות קצרות טווח לעובדים. במסגרת שיתוף הפעולה גם תוכננה הקמת קרן פנסיה משותפת והקמת מועדון קניות לחברי האיגוד. הבנק גם פיתח התמחות במתן שירותים פיננסיים בהקשר הישראלי, הכוללים העברת משכורות של רומנים העובדים בישראל ופעילות הקשורה בסחר החוץ בין המדינות.



את 2004 סיים הבנק עם רווח נקי של כמיליון דולר. היקף המאזן שלו הוא כמעט 200 מיליון דולר, ויש לו הון עצמי של כ-32 מיליון דולר. סך פיקדונות הציבור בו הוא כמעט 200 מיליון דולר. מדובר בצמיחה נאה, שכן ב-2003 הסתכם היקף המאזן שלו בכ-64 מיליון דולר בלבד, מהם כ-47 מיליון דולר פיקדונות ציבור וכ-29 מיליון דולר הלוואות.



אחד הנכסים המשמעותיים של הבנק הרומני כוללים חובות עבר של לקוחות שונים, שהוערכו בסוף 2002 בכ-370 מיליון דולר - מהם כ-230 מיליון דולר חובות זרים וכ-140 מיליון דולר חובות מקומיים. בדרך כלל מדובר בחובות בעייתיים, שהסבו לבנק הפסדי ענק בעבר, ועל כן השווי של חובות אלו מוערך ב-10% מהיקפם לצורך הערכת השווי של הבנק. השווי הנכסי הנקי של הבנק כולל בנוסף
את הונו העצמי, עלות הרישיון ושווי הפסדי עבר שלא נוצלו לצורכי מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully