וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מרחיבה החזית נגד מיקרוסופט: ענקית המחשוב IBM תפיץ את מנוע החיפוש גוגל דסקטופ

סוכנויות הידיעות

30.10.2005 / 9:38

שתי החברות הודיעו על הסכם שיתוף פעולה, שיאפשר למשתמשים במחשבי IBM לבצע חיפוש הכולל גם מסדי נתונים תאגידיים באמצעות מנוע החיפוש המקיף למחשב של גוגל



איי.בי.אם (סימול IBM), חברת המחשבים הגדולה בעולם, וגוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, הודיעו שלשום על שיתוף פעולה, שיאפשר לעובדי משרדים לבצע חיפוש הכולל גם מסדי נתונים תאגידיים באמצעות מנוע החיפוש המקיף למחשב - גוגל דסקטופ (Google Desktop). ההסכם בין שתי החברות אינו כולל תשלום כלשהו.



ההסכם שהושג שבועות ספורים בלבד לאחר הסכם הפצה בין גוגל לסאן מיקרוסיסטמס, מהווה צעד נוסף במאבק המחריף שמנהלת גוגל נגד ענקית התוכנה מיקרוסופט בתחום המחשבים האישיים.



במסגרת ההסכם בין IBM לגוגל, צפויה IBM לקשר את מערכת החיפוש התאגידית אומניפיינד (OmniFind) למערכת החיפוש גוגל דסקטופ כדי להקל על משתמשים משרדיים לאתר מידע ברשתות ארגוניות. גוגל דסקטופ מאפשר לחפש נתונים בתכתובות אי מייל, קבצים במחשבים ובלוגים, מאגרי נתונים, תמונות וקבצי וידיאו וקול, שמרביתם אינם ניתנים לאיתור באמצעות מנועי חיפוש רגילים ברשת.



מוקדם יותר החודש, הודיעו גוגל וסאן מיקרוסיסטמס על הסכם להפצה של מוצרי שתי החברות - צעד שנתפש על ידי מומחים בשוק הטכנולוגיה כקריאת תגר על תוכנת אופיס של ה"אויבת" המשותפת שלהן - מיקרוסופט. גוגל ומיקרוסופט נאבקות בשנים האחרונות בכמה תחומים על השליטה בשוק המחשבים והאינטרנט. סאן, המפתחת כלי פיתוח של ג'אווה ושל אוסף תוכנות המחשב "אופן אופיס", תציע במסגרת ההסכם את סרגל הכלים של גוגל בכל הורדה של התוכנות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully