וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר לעבריינים שהונו לקוחות של אתר המכירות הפומביות המקוון eBay ביותר מחצי מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

30.10.2005 / 10:08

חברי הכנופיה הציעו למכירה באתר הבריטי של החברה מגוון רחב של פריטים אשר כלל לא היו ברשותם, וגבו תשלומים באמצעות ווסטרן יוניון, דיווח BBC



בית משפט בבריטניה גזר שמונה שנות מאסר על שלושה עבריינים שהונו לקוחות של אי-ביי (סימול EBAY), החברה המפעילה את אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, בהיקף של 300 אלף ליש"ט (535 אלף דולר).



השלושה, אזרחי רומניה, הציעו למכירה באתר מגוון רחב של פריטים, החל ממכוניות וכלה בכרטיסים להופעת - אשר כלל לא היו ברשותם. במהלך ההונאה השתמשו השלושה בלא פחות מ-12 כינויים ונעזרו באדם נוסף כדי לגבות את התשלומים מסניפים של רשתות להעברת כספים דוגמת ווסטרן יוניון.



ההונאה, אשר נמשכה שנתיים, הצליחה משום שקונים באתר אי-ביי נדרשים לשלם עבור המוצרים בטרם אלו נשלחים אליהם. במסגרת ההונאה, שאותה הגדירה משטרת בריטניה כמתוחכמת ומתוכננת היטב, הועברו הכספים לרומניה לאחר קבלת התשלומים. לפי הערכות המשטרה נפגעו מההונאה כ-3,000 קונים.



בהתייחסה לפרשה הביעה אי-ביי צער על הפגיעה בקונים, אולם ציינה כי התשלומים בעסקות לא בוצעו באמצעות אתר האינטרנט של החברה. "הפושעים ניצלו את האתר כדי לאסוף מידע וליצור קשר ראשוני עם קורבנותיהם, אולם ביצעו את ההונאה בפועל מחוץ לסביבה המוגנת שהאתר מבטיח", אמר דובר אי-ביי ל-BBC. "התשלומים בוצעו באמצעות חברת ווסטרן יוניון, בניגוד להמלצת אי-ביי וחברת ווסטרן יוניון עצמה", הוסיף.



מוקדם יותר החודש דיווחה אי-ביי על עלייה של 40% ברווח הנקי הרבעוני, ל-255 מיליון דולר, הודות לצמיחה ערה במכירות פומביות בארה"ב וגרמניה והתרחבות בעסקי התשלומים המקוונים שלה.



הצמיחה באי-ביי, שחוגגת השנה את יום הולדתה העשירי, נמשכת במרץ, בעוד החברה מחפשת תחומים חדשים להתרחב אליהם. בשנים האחרונות ביצעה אי-ביי כמה רכישות שנועדו להרחיב את קהל המשתמשים שלה - היא פנתה לעסקי התשלומים המקוונים באמצעות פיי-פאל (Pay Pal), לתחום ביקורות המוצרים והשוואת המחירים באמצעות שופינג.קום, ובאחרונה אף החלה לפזול לתחום הטלפוניה האינטרנטית והמסרים המיידיים עם רכישת סקייפ ב-4 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully