וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גובר החשש ליציבות מגזר קרנות הגידור: אוקטובר היה החודש הגרוע מעולם של גרטמור הבריטית

TheMarker

30.10.2005 / 11:36

גרטמור, מחברות הקרנות הגדולות בסיטי, הזהירה כי "משהו מקולקל" בשוק המניות של אירופה; קרן אלפאג'ן קאפלה שלה הפסידה 3.5% בחודש שעבר



החשש ליציבות מגזר קרנות הגידור גבר בסוף השבוע לאחר שחברת קרנות הגידור הבריטית גרטמור הזהירה כי "משהו מקולקל" בשוקי המניות של אירופה.



גרטמור כללה את האזהרה במכתב למשקיעים ששלחו שלשום מנהלי החברה, רוג'ר גאי וגיום רמבו, לאחר שהתברר כי התשואות על השקעותיה בחודש אוקטובר היו הגרועות מעולם.



גרטמור, אשר ערן פלג הישראלי שימש עד שנת 2002 כמנהל קרנות האג"ח שלה, מסרה שלשום כי קרן אלפאג'ן קאפלה (AlphaGen Capella), המנהלת נכסים בסך מיליארד ליש"ט, הפסידה 3.5% בחודש שעבר. ההפסד נבע לדברי גרטמור ממנטליות המשקיעים באירופה - למכור בעקבות עליות בשוק. העליות שרשמו שוקי המניות האירופים במהלך השנה האחרונה נבלמו בשבועות האחרונים.



הודעת גרטמור, אחת מחברות הקרנות הגדולות ביותר בסיטי של לונדון, שבה והגבירה את החששות מפני קריסה אפשרית של קרן גידור.



התגברות החשש באה גם על רקע דיווחים לאחרונה כי הבנקים בוול סטריט ובסיטי של לונדון מצמצמים בצורה חדה את היקף ההלוואות שהם מוכנים להעניק לקרנות גידור, לאחר שהתברר כי סך ההלוואות שהעניקו כמה בנקים גדולים למגזר הוא יותר מחצי טריליון דולר.



מספרן וגודלן של קרנות הגידור נסק בשנים האחרונות, ומספר קרנות הגידור בעולם כיום הוא יותר מ-8,000, לעומת 7,000 בשנה שעברה ו-4,500 ב-2001, לפי נתוני הנסי גרופ. מגזר קרנות הגידור חלש בשנה שעברה על כמעט טריליון דולר, לעומת 795 מיליארד דולר ב-2003.



לפי ההערכות, סך הלוואות שנטלו קרנות הגידור כמינוף להשקעותיהן הוא כטריליון דולר - סכום זהה לסך כספי הלקוחות שמנהלות קרנות המגזר.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) ורשות ני"ע הבריטית (FSA) הביעו באחרונה דאגה מרמת ההלוואות של המגזר. עקב כך בחנו מחדש בנקים רבים את הקריטריונים שלפיהם מוענקות הלוואות לקרנות גידור. לדברי גורם באחד הבנקים המלווים, מדובר בקריטריונים "נמהרים" ו"בלתי מועילים", דיווח העיתון.



מגזר קרנות הגידור זועזע מוקדם יותר השנה בעקבות הורדת דירוג האג"ח של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס, וכתוצאה מכך הניבו קרנות גידור רבות תשואות נמוכות ביותר ברבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully