וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לודן מרחיבה פעילותה באירופה: תנהל הקמת בית זיקוק פרטי בבולגריה בהיקף של 4 מיליון שקל

טל לוי

30.10.2005 / 12:21

מנכ"ל לודן במהלך ביקור ברומניה: "מזרח אירופה היא שוק ענק שזכה להזנחה בתחום התשתיות; רצונן של המדינות להצטרף לאיחוד האירופי מחייב אותן לבצע שדרוגים על מנת לעמוד בסטנדרטים אירופיים"



לודן רומניה, חברה בת של חברת , הודיעה כי נבחרה לתכנן ולנהל את הקמתו של בית הזיקוק הפרטי INSA, הממוקם כ-200 ק"מ מזרחית לסופיה, בירת בולגריה. היקף ההשקעה הכולל של הפרויקט הוא כ-10 מיליון יורו, כשחלקה של לודן רומניה נאמד בכ-700 אלף יורו. מהחברה נמסר כי "פרויקט זה הוא הסנונית הראשונה לפעילותה העסקית של חברת לודן הנדסה בבולגריה".



"השוק במזרח אירופה הוא ענק ונאמד במיליארדים", אומר מנכ"ל לודן, ארנון אהרון, הנמצא בימים אלה ברומניה. "מדובר בציוד (תחנות כוח ובתי זיקוק) בן עשרות שנים שמתחיל בימים אלה בתהליך שיפוץ".



מדינות רבות במזרח אירופה, ובהן בולגריה, צפויות להצטרף לאיחוד האירופי ב-2007-2008. אהרון מסביר, כי יש צורך בעבודות פיתוח ותשתית רבות על מנת לאפשר למדינות אלה לעמוד בתקן הדלק האירופי. לדבריו, "מדובר בשיפורים באיכות הדלק עצמו וכן בפעילות בתי הזיקוק". אהרון גם סיפר על פרויקט לשדרוג בית זיקוק פרטי ברומניה: "בית הזיקוק סבל מהפסקות יומיות בזיקוק, שנפתרו לאחר הפרויקט שביצענו שם. ההצלחות בפרויקט זה ובפרויקטים דומים תרמו למוניטין של החברה וסייעו לנו לפעול במקום".



נושא נוסף שסבל מהזנחה הוא תחום איכות הסביבה. אהרון מציין כי בימים אלה זוכה התחום להתעניינות וכי על המדינה להשלים פיגור של עשרות שנים בתחום. לדבריו, לודן זכתה בחוזה לטיפול בזיהומים הנגרמים מגזי פליטה של תחנת כוח בעיר יאש שברומניה בהיקף של מיליון דולר.



אהרון מסביר גם, כי רוב פעילות חברה מתבצעת מול בתי זיקוק ומפעלים פרטיים כיוון שהמפעלים הממשלתיים עדיין נשלטים בידי בירוקרטיה, המקשה על סגירת פרויקטים.



"הגישה שלנו אומרת שכדי לפתח פרויקטים באירופה יש צורך ביותר מנציג מקומי", אומר אהרון. "לכן נכנסנו לשוק באמצעות רכישת חברות (הולנד), הקמת חברה (ברומניה) או הסכמי שיתוף פעולה עם חברות מקומיות, כמו שעשינו בבולגריה ובסלובקיה".



אהרון מציין גם כי להבדיל מישראל, במזרח אירופה נהוג לבחור גוף שיהיה גם המתכנן וגם המבצע - "כ-90% מהרווח בפרויקט טמון בבנייה. זכינו בפרויקט התכנון והמטרה שלנו היא לזכות גם בשאר הפרויקט, שנאמד ב-7-8 מיליון יורו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully