וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת תובע להוציא מחוק ההסדרים את הרפורמה ברשות השידור

צבי זרחיה

30.10.2005 / 13:05

ראובן ריבלין: "רשות השידור תשמש מודל לקביעת גבולות הממשלה ביכולתה לנגוס בכנסת"; ההצבעות בקריאה ראשונה על חוק התקציב יידחו למחצית השנייה של נובמבר, לאחר הפריימריס במפלגת העבודה



יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), תובע מהממשלה לצמצם את היקפו של חוק ההסדרים. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר בלשכתו לקראת פתיחת מושב החורף מחר, מתח ריבלין ביקורת על כוונת הממשלה לכלול בחוק גם את הרפורמה ברשות השידור.



ריבלין הודיע, כי לאחר שיונח החוק על שולחן הכנסת, הוא ידון עם שר האוצר או עם ראש הממשלה באפשרות לצמצמו. "ייתכן שרשות השידור תשמש מודל לקביעת גבולות הממשלה ביכולתה לנגוס בכנסת, כאשר היא מבקשת לעשות שימוש בחוק ההסדרים וליצור רפורמות שאינן משליכות ישירות על תקציב המדינה", הסביר יו"ר הכנסת.



ריבלין העריך כי בסופו של דבר, חלק מהנושאים לא ייכללו בחוק ההסדרים, וחלק אחר יתקבל בקריאה ראשונה אך יפוצל מהחוק והמשך החקיקה ייעשה בהמשך. עם זאת, סעיפים אחרים יחוקקו יחד עם חוק התקציב. "אני מצפה לויכוחים לא קלים עם הממשלה", אמר יו"ר הכנסת. "למרות עמדתו של שר האוצר הקודם, בנימין נתניהו, לגבי חוק ההסדרים שבו ראה חרב ולא רק מגן, אני מקווה שהממשלה לא תחזור אחורה ותגדיל את חוק ההסדרים, אלא רק תלך ותתקדם בדרך לצמצומו".



הממשלה מחויבת להניח עד מחר על שולחן הכנסת את הצעת חוק התקציב לשנת 2006 וחוק ההסדרים במשק. לפי שעה אין לממשלה רוב להצעת התקציב ולחוק ההסדרים. ראש הממשלה, אריאל שרון, ומ"מ שר האוצר, אהוד אולמרט, החליטו בתיאום עם יו"ר הקואליציה, ח"כ גדעון סער (ליכוד), לדחות את ההצבעות על שתי ההצעות בקריאה ראשונה עד למחצית השנייה של חודש נובמבר. בין היתר, מבקשים בקואליציה לקיים את ההצבעות לאחר הפריימריס במפלגת העבודה, שייערכו בשבוע הבא.



ריבלין העריך כי מושב החורף יהיה סוער: "הואיל והכנסת היא פוליטית והח"כים מכוונים את רוב מאוויהם לבחירות, כל אדם יקבע את הצבעתו בנושאים השונים לפי סדר יום פוליטי, אישי ומפלגתי. אנו נמצאים במצב שבו גם ברמה המדינית וגם ברמה החברתית הוויכוחים הם נוקבים ובכל מקרה אחר הכנסת היתה הולכת לבחירות. רבות הסיעות ורבים הח"כים שרוצים לדחות את הקץ. ייתכן כי העובדה שזהו המושב האחרון לפני הבחירות תחייב את חברי הכנסת לפעול בניגוד לרצונם. המצב מחייב שמושב זה יהיה יותר קצר".



בתוך כך, הכנסת תחנוך מחר 48 לשכות חדשות לחברי הכנסת. בכל לשכה שני חדרים, שירותים ומקלחת צמודה. עלות הקמת האגף החדש נאמדת בכרבע מיליארד שקל. האגף החדש כולל גם חדרי ישיבות חדשים לוועדות הכנסת, פינות עבודה לנציבות הדורות הבאים, מגרש חניה תת קרקעי שנחנך לפני שנה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully