וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית מחירי הסחורות בעולם מגיעה לכיס הצרכן הישראלי: נייר חדרה מעלה מחיר מוצריה ב-10%

טל לוי

30.10.2005 / 12:59

צפויה התייקרות בכל מוצרי הנייר, הקרטון; עליית המחירים תיכנס לתוקף ברבעון האחרון של 2005; בחברה מסבירים כי מחירי האנרגיה כמעט הוכפלו בשנה האחרונה וגררו עלייה במחיר חומרי הגלם



מפעלי נייר אמריקאים ("") הודיעה היום כי תעלה את מחירי הנייר ב-10% החל מהרבעון הרביעי. זאת בתגובה לעליית מחירי האנרגיה וחומרי הגלם בעולם. נייר חדרה נחשבת לענק מקומי בכל הקשור לייצור הנייר, ומכאן שצפויות עליות מחירים כמעט בכל סוגי הנייר והקרטון, בניירות הלבנים, בניירות אריזה והקרטון הגלי. בשלב זה בודקת החברה את נושא העלאת מחירי החיתולים.



מנכ"ל מפעלי נייר חדרה, אבי ברנר מסביר כי: "מחירי המזוט כמעט הוכפלו במהלך השנה האחרונה, עובדה שהשפיעה על מחירי האנרגיה ועל מחיר חומרי הגלם בתעשיית הנייר בצורה דרסטית. נסיבות אלה הובילו לעליות משמעותיות במחירי התשומות לייצור הנייר, בעקבותם אנו נדרשים לעליית מחירים מיידית ללקוחותינו, על מנת לפצות חלקית על השינוי החד בתשומות".



ברנר הוסיף כי בשנה האחרונה פעלו כל מגמות השוק העולמי כנגד תעשיית הנייר, החל ממחירי הנפט שהאמירו מ-25 ל-65 דולר לחבית וגרמו לעלייה קיצונית במחירי האנרגיה, וכלה בהתייקרות הכימיקלים לתעשייה ומחירי ההובלה הימית. "כבר מחודש ספטמבר ניתן להבחין בעליית מחירים חדה ברוב סוגי הנייר ברחבי העולם ובעיקר באירופה, בשיעור של עד 20%, בניירות העשויים מסיבים לא ממוחזרים ומסיבים ממוחזרים", הוא אומר.



נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי פועלת בתחום ייצור נייר ומיחזור של פסולת לנייר. כמו כן, מחזיקה החברה בשתי אחזקות מרכזיות (49% בכל אחת): מונדי חדרה, הפועלת בתחום הנייר לכתיבה ולהדפסה, וחוגלה קימברלי, המייצרת מוצרי היגיינה וחיתולים חד פעמיים. בנוסף, מחזיקה החברה ביצרנית האריזות כרמל (26%) ובחברת פינוי הפסולת ת.מ.מ (41.6%).



נייר חדרה סיימה את הרבעון השני של 2005 עם ירידה של 78% ברווחים, שהסתכמו ב-5.5 מיליון שקל לעומת 25.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה ירדו רווחי החברה ב-54% ל-19.5 מיליון דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



על רקע עלייה של כ-20% במדד תל אביב 100 (במסגרתו נסחרת החברה), בולטת מניית נייר חדרה בירידה של 22% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully