וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעסור תפחית חוב של 130 מיליון שקל לבנק הפועלים - הסכסוך עם איתן פרוטיץ' נמשך

עומר שרביט

30.10.2005 / 15:20

פרוטיץ' הודיע כי הוא מערער על פסק הדין שהעניק אופציה ליסעור לרכוש את החזקתו בקניון לב אשדוד, המוערך בכ-60 מיליון שקל, בניכוי חובות והלוואות בעלים



חברת ההשקעות בנדל"ן מתירה חלק מהסבך הפיננסי שלה מול הבנקים וממשיכה להתבוסס במאבק שליטה בלתי נגמר על הנכס העיקרי שלה - קניון לב אשדוד. החדשות הטובות הן כי יעסור הגיעה להסדר עם בנק הפועלים על הקטנת היקף החוב שלה לבנק ב-130 מיליון שקל, עד סוף חודש אפריל שנה הבאה. זאת, מתוך חוב לבנקים בסך של כ-218 מיליון שקל לזמן קצר והלוואות לזמן ארוך בהיקף של כ-67 מיליון שקל.



החדשות הרעות הן כי בעלת מניות המיעוט בקניון באשדוד, משפחת פרוטיץ', עירערה לבית המשפט העליון על פסק הדין שהעניק אופציה ליעסור לרכוש את החזקותיה. בעקבות פסק הדין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יעסור בחרה לממש את האופציה וכבר העבירה את התשלום הראשון לפרוטיץ' בסך של 3.34 מיליון שקל. שווייו הכולל של הקניון מוערך לצורך המכירה בכ-60 מיליון שקל.



הסכסוך בין החברה ליזם איתן פרוטיץ' פרץ בתחילת שנות התשעים, זמן קצר אחרי שהחלה השותפות ביניהם.



יעסור עברה להיסחר ברשימת השימור בפברואר 2004, לאחר ששווי אחזקות הציבור בחברה ירד מתחת לרמה הנדרשת. החברה שצברה בשנתיים האחרונות הפסדים של יותר מ-22 מיליון שקל, מנוהלת על ידי החב"דניק זלמן סטבלר. השליטה בחברה עטופה בעמימות של חברות זרות לא מוכרות וסטבלר הוא האיש החזק בחברה, שאף כיהן בשנים 1997 עד שנת 2000 כסמנכ"ל לפיתוח עסקי באפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב.



למרות מצבה האנוש של החברה, לרבות גירעון של 17.4 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי, יעסור פרעה השנה תשלום אג"ח ב-4.1 מיליון שקל וכעת היא עשוייה לפרוע חלק גדול מהחוב. מלבד הקניון באשדוד, שסובל מהתחרות העזה עם שלושת הקניונים האחרים בעיר, יעסור מחזיקה גם במקבץ דירות בן 196 יח"ד בעיר, שבגינו נחתם בפברואר 1998 חוזה למתן שירותי דיור ואירוח עם עמידר.



המימושים האחרונים של יעסור היו מכירת בניין האוצר ברחובות למשפחת היהלומנים רייכלר מאנטוורפן וקרקע הסמוכה לצומת בית דגן לכלל נדל"ן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully