וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כשש שנים בראשות פוגל לוין: רענן סעד עוזב את המשרד ואת ענף הפרסום

איילה צורף

30.10.2005 / 12:49

סעד: "אין בכוונתי להמשיך לפעול בענף הפרסום; לאחר מספר שנים בהן אני פועל בענף, שהוא מרתק ודינאמי, החלטתי לעבור הלאה ולהמשיך לפעול בענפים אחרים"; בשלב זה לא ברור לאן מועדות פניו של סעד



לאחר כשש שנים בהן כיהן רענן סעד כמנכ"ל משרד הפרסום פוגל לוין, הוא החליט לסיים את תפקידו כמנכ"ל המשרד. לדבריו, "אין בכוונתי להמשיך לפעול בענף הפרסום. לאחר מספר שנים בהן אני פועל בענף, שהוא ענף מרתק ודינאמי, החלטתי לעבור הלאה. לסיים את עבודתי בתחום, ולהמשיך לפעול בענפים אחרים".



בשלב זה לא ברור לאן מועדות פניו של סעד. לדבריו, הוא שואף לעבור לנהל חברה מתחום שאינו פרסום. לדבריו, "חברות בעלות זיקה טכנולוגית תמיד עניינו אותי. אבל בשלב זה עוד לא התחלתי לחפש. אני לא בהכרח מחפש להיות מספר אחד. גם מספר שתיים בארגון גדול יכול להיות תפקיד מצויין מבחינתי".



לפני כחצי שנה החליפה את סעד בתפקיד המנכ"ל תמר יסעור, מי שהיתה עד אז סמנכ"ל לקוחות במשרד. בחצי השנה האחרונה כיהן סעד כמנכ"ל הקבוצה, הכוללת את משרד הפרסום, חברת קידום המכירות והאירועים פוגל אוגילבי 1, חברת האינטרנט אוגילבי אינטראקטיב וחברת רכש המדיה של המשרד.



השנים האחרונות של סעד בתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום השמיני בגודלו בישראל היו מלאות תהפוכות.
ביולי 2004 החליט צביקה לוין, שותף בפוגל-לוין, לעזוב את המשרד, ומכר את חלקו במשרד (30%), לדוד פוגל, שהפך יחד אם אשתו, צביה פוגל, להיות הבעלים של 97% מהמשרד. 3% בלבד מוחזקים בידי רענן סעד.



בשלב זה לא ברור אם סעד ייאלץ להיפרד מהאחוזים הבודדים שהוא מחזיק במשרד. המשרד שינה את שמו לפוגל אוגלבי. לסוכנות הפרסום הבינלאומית אוגלבי אין אחזקות במשרד והיא קשורה עמו בהסכם ייצוג בלבד. בעבר דובר על כך כי אוגלבי תרכוש חלק מהבעלות במשרד, אך בשל אי הסכמה בין הצדדים על גובה האחזקות ועל המחיר, הדבר לא יצא אל הפועל.



לפני כחצי שנה ניסה סעד לרקוח את העסקה שאמורה היתה להביא לזינוק המיוחל של המשרד, שבשנים האחרונות איבד יותר תקציבים מאלה שהצליח לגייס. העסקה כללה מיזוג עם רות שטרית, בעלת חברת שטרית מדיה גרופ, שעיקר עיסוקה הוא הטיפול בתקציבי הפרסום של דודי ויסמן. שטרית היא אשת סודו של ויסמן, וגם הפרסומאית העיקרית שלו, לצד מקאן אריקסון. העסקה היתה אמורה להעביר לפוגל אוגלבי את תקציבי הפרסום של רבוע כחול ואלון דור (פרט למגה - המטופל במקאן), הנאמדים ב-5 מיליון דולר בשנה.



אך סכסוך בין מתיו ברונפמן - שהיה הבעלים הקודמים של רבוע כחול לצד דודי ויסמן - עם ויסמן, הביא לטרפוד העסקה. ויסמן הקפיא את העברת התקציבים, וכעת, כשהוא מחזיק במלא הבעלות על רבוע כחול, נדמה שהן לשטרית והן לויסמן לא בוער להעביר את התקציבים לפוגל, אם הם יעברו בכלל בסופו של דבר.



"המטרה שלי היא להיות מדורג שביעי עד סוף 2005", אמר סעד בתחילת 2005. את 2004 סיים פוגל במקום השמיני בדירוג משרדי הפרסום, עם פעילות המוערכת ב-21 מיליון דולר בשנה. ספק אם המשרד ישיג את הגידול המיוחל, כבר השנה, ללא תקציביו של ויסמן. אם כי המשרד צפוי להראות גידול מסויים, שכן הוא זכה באחרונה במספר תקציבים - של מכללת תל אביב יפו; חלק מתקציב צ'מפיון מוטורס, "מכבי care? - מותג התרופות והויטמינים של קופ"ח מכבי, ואורז סוגת. המשרד איבד באחרונה את תקציבי בלוקבאסטר ואגד.



דוד פוגל מסר היום: "לא יכולתי למצוא אדם יותר מתאים כדי להעביר את קבוצת פוגל אוגלבי מעידן הניהול המשפחתי לעידן הניהול המקצועי-חיצוני. רענן ביצע מהלך כואב של חילופי דורות בכל הדרגים והכין את הקבוצה לקראת חזרתה למרכז מפת הפרסום. אני מקווה שבשנת 2006 תוצאות המהלך יבואו לידי ביטוי גם במיקום הקבוצה בדירוג עשרת המשרדים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully