וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר בחצות יופחתו מחירי הדלק בכ-10%

שרון קדמי

30.10.2005 / 15:53

ירידת המחירים באה בעקבות מחירי הנפט בעולם שרשמו ירידה חדה; מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יהיה מעתה 5.63 שקל לליטר בשירות מלא ו-5.52 שקל לליטר בשירות עצמי



מחר בחצות יורדו מחירי הדלק לרכב בשיעור של 10%. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן יהיה מעתה 5.63 שקל לליטר בשירות מלא ו-5.52 שקל לליטר בשירות עצמי. מחיר ליטר בנזין 96 אוקטן יעלה ממחר בחצות 5.67 שקל בשירות מלא ובשירות עצמי יעמוד המחיר על 5.56 שקל לליטר. ירידת המחירים באה בעקבות מחירי הנפט בעולם שרשמו ירידה חדה. כך למשל, מחיר הבנזין ירד בשיעור של 22%, הדס"ל ירד בכ-8%, הנפטא ירדה בשיעור של 7.3% והסולר לתחבור ציבורית ירד בשיעור של 7.3%. המוצר היחיד שמחירו עלה הוא הגפ"מ שעלה בשיעור 9.2% בשל עלייה עונתית בעיקר בשל אגירת מלאים לחורף.



הירידה במחירי הדלק היא היפוך למגמה מראשית השנה. מחיר הדלק רשמו מינואר 2005 עלייה של כ-27%. בחודש שעבר נשבר שיא מחיר הבנזין שחצה לראשונה את רף ה-6 השקל. ההוזלה המשמעותית לצרכנים היא כאמור רק כמחצית מההוזלה הכוללת במחירי הדלק.



מחירי מוצרי הדלק נקבעים לפי מחירם בנמל לאורה באיטליה בחמשת הימים האחרונים של כל חודש, והמחיר מושפע מתנודתיות מחירי הנפט בעולם. מחיר חבית נפט ירד בחודש האחרון לרמה של כ-60 דולר לחבית. הסיבה לירידה החדה במחיר האנרגיה היא נתונים בנוגע למצב מלאי האנרגיה בארצות הברית, המשפיעים על אגן הים התיכון ועל שערי בז"ן. בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חדה במחירי הדלק, בעיקר בשל עליית מחירי הנפט בעולם לאחר סופות ההוריקנים בארה"ב וחוסר היציבות במדינות יצרניות נפט גדולות כגון עיראק, ניגריה וונצואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully