וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטיסימו תקבל בימים הקרובים את השליטה בנור מקרופרינטרס; בעלי המניות אישרו את ההסכם ואת ההסדר עם הבנקים

עומרי כהן

30.10.2005 / 16:21

פורטיסימו תשלם 12 מיליון דולר תמורת כ-54% ממניות נור; הבנקים ימירו 19 מיליון דולר לכתבי אופציות ולשטרי הון; חוב בהיקף של 22 דולר יירשם כהלוואות לזמן ארוך



הסכם ההשקעה של קרן פורטיסימו בחברת יושלם בימים הקרובים, כך הודיעה היום נור, לאחר שקיבלה את אישור אסיפת בעלי המניות למהלך. במקביל, אושר גם הסדר פריסת החובות של החברה לבנקים.



"הצבעת בעלי המניות לטובת ההסכם היא אבן דרך משמעותית בתוכנית החברה לטווח הארוך", ציין לאחר ההצבעה דויד אמיר, נשיא ומנכ"ל כור. "אנו מרוצים מאוד מההישג ומצפים להשלים את יישום שאר התוכנית, שתוביל את נור לתוצאות המבוקשות".



לפני כחודש וחצי קרן ההשקעות פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, הודיעה על הסכם סופי להשקעה של 12 מיליון דולר בנור תמורת כ-54% ממניות החברה. במקביל, הגיעו נור ופורטיסימו להסדר חדש עם שלושת הבנקים הגדולים בישראל (הפועלים, לאומי ודיסקונט) על פריסת חובותיה של החברה, שמסתכמים בכ-43 מיליון דולר.



במסגרת ההסכם, תשקיע פורטיסימו בנור 5 מיליון דולר ביום השלמת העסקה ו-5 מיליון דולר נוספים בתוך 90 יום ממועד זה. שנה לאחר החתימה תעביר פורטיסימו לנור 2 מיליון דולר נוספים, שישמשו להחזר חובות לבנקים. בתמורה, תקבל קרן ההשקעות 34.3 מיליון מניות נור (לפי מחיר של 35 סנט למניה) ותזכה לחבילה נוספת של כתבי אופציה, שניתנים להמרה ל-25.7 מיליון מניות נוספות של נור במחיר של 40 סנט למניה.



הבנקים, מצידם, הסכימו למחוק לנור 19 מיליון דולר מסך החוב. מתוכם, 14 מיליון דולר יומרו לכתבי אופציות, הניתנים להמרה בתוך חמש שנים ל-8 מיליון מניות נור במחיר של 35 סנט למניה. 5 מיליון דולר נוספים יהפכו לשטר הון, שיחייב את החברה בתשלום רק אם תפורק בשלוש השנים הקרובות. כאמור, 2 מיליון דולר ישולמו בעוד שנה בעזרת הכסף שיתקבל מפורטיסימו, ונור תישאר עם חובות לבנקים בהיקף של 22 מיליון דולר. מחצית החובות יירשמו כקווי אשראי, ואילו המחצית השנייה תירשם כהלוואות לזמן ארוך, שתשלום הקרן עליהן יחל רק בעוד שנתיים.



נור מתמחה בפיתוח וייצור מדפסות בפורמט רחב, לאחר השלמת ההסכם תהפוך פורטיסימו לבעלת השליטה בחברה ותמנה 4 מתוך 7 חברי הדירקטוריון. כהן עצמו ימונה ליו"ר החברה. פורטיסימו, שהוקמה על ידי כהן ב-2003, היא קרן להשקעות תפנית (turnaround) ורכישות ממונפות (buyout) המנהלת כ-70 מיליון דולר. עם המשקיעים הגדולים בקרן נמנית קבוצת מגדל. עד כה ביצעה הקרן השקעה אחת - כשרכשה מידי כור את השליטה בחברת טלרד.



רגע לפני השלמת המהלך, נסחרה בסוף השבוע בוול סטריט מניית נור מקרופרינטרס במחיר של 40 סנט, המשקף לחברה שווי של כ-10.5 מיליון דולר ל"פני הכסף" (לפני ההשקעה והרצאת המניות).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully