וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי הודעת פורד על הגדלת היקף ייצור רכבי היבריד - מנהלת החטיבה התפטרה

TheMarker

30.10.2005 / 15:13

מארי אן רייט שהתפטרה ביום שישי מצטרפת לשני בכירים נוספים שעזבו את יצרנית הרכב בשבועיים החולפים; פורד התחייבה להגדיל פי עשרה את היקף ייצור רכבי היבריד



מנהלת חטיבת רכבי ההיבריד של פורד מוטור (סימול F), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, התפטרה מהחברה.



התפטרות מרי אן רייט, עליה הודיעה שלשום, עשויה להוות מהלומה לניסיונות פורד לאמץ תדמית ירוקה, תוך הגדלת מספר הרכבים בעלי מנועי כלאיים (היבריד) שהיא מייצרת, בעקבות נפילה במכירות רכביה זוללי הדלק. החברה מסרה בתגובה לסוכנות איי.פי, כי עזיבתה של רייט אינה צפויה לשנות את תוכניות פורד להגדיל את היקף ייצור רכבי היבריד.



בחודש שעבר הפכה פורד לחברה האמריקאית הראשונה המציעה מכונית היברידית הדומה לאלו הנמכרות על ידי טויוטה והונדה. החברה התחייבה להגדיל פי עשרה את היקף ייצור רכבי היבריד, לרמה של כ-250 אלף יחידות בשנה עד שנת 2010. עם זאת, מספר זה עומד רק על כמחצית מ-500 אלף רכבי היבריד שמתכננת לייצר חברת המכוניות היפאנית טויוטה כבר בשנה הבאה, ופחות מ-3.5% מ-7 מיליון כלי הרכב שמייצרת פורד מדי שנה.



פורד, יצרנית המכוניות בעלות צריכת הדלק הממוצעת הגבוהה ביותר בארה"ב, הכריזה מוקדם יותר החודש על "תוכנית לחיסכון בדלק", שתכליתה ללמד את האמריקאים לנהוג באופן חסכני. אלא שמאז שנת 1999, ניצבות המכוניות, הטנדרים ורכבי השטח של פורד בראש רשימת הסוכנות להגנה על הסביבה של ארה"ב (EPA), כבזבזניות ביותר מבחינת צריכת הדלק מקרב יצרניות כלי הרכב האמריקאיות.

דו"ח שפירסם לאחרונה ארגון Union of Concerned Scientists קבע כי כלי הרכב מתוצרת פורד "הם בעלי פליטות גזי החממה הגדולים ביותר מקרב שש יצרניות הרכב הגדולות בעולם". צריכת הדלק הממוצעת של רכבי פורד, במונחי ק"מ לליטר, גרועה כיום יותר מצריכת הדלק של מכונית המודל T לפני למעלה מ-80 שנים. יתר על כן, מתוך שמונה דגמי הרכב בעלי צריכת הדלק הגבוהה ביותר מקרב דגמי המכוניות הפופולרים, שלושה הם מתוצרת פורד, לפי נתוני ה-EPA.



במחצית הראשונה של 2005, רשמה פורד רווח של 2.2 מיליארד דולר. ברבעון השלישי דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 190 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, בהתאם לתחזיות האנליסטים. החברה צופה לרשום רווח בשנה כולה.



ואולם, החטיבה החשובה ביותר של פורד, זו של צפון אמריקה, רשמה במחצית הראשונה של השנה הפסד לפני מס של 657 מיליון דולר. פורד מתקשה למכור את מכוניות הדגל שלה; החודש היא מציעה מימון ללא ריבית להלוואות ל-72 חודשים לרכישת משאיות פיק-אפ F-150, ומכוניות הספורט פורד אקספלורר, פורד אקספדישן ולינקולן אווייטור.



עזיבתה של רייט באה על רקע עזיבתם של שורת בכירים בפורד. בשבועיים החולפים עזבו את החברה פיל מרטנס, סגן נשיא פורד למוצרים בצפון אמריקה, ומאט דמרס, סגן נשיא לפעילות רכב בצפון אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully