וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! משלימה עלייה של 57% בשלושה חודשים וחצי

טל לוי

30.10.2005 / 16:35

מנכ"ל וואלה!: "המפרסמים מתחילים להבין שהאינטרנט הפך לערוץ פרסומי חזק"

מניית וואלה! מזנקת במהלך המסחר בבורסה ב-8%, תוך שהיא מרכזת מחזור מסחר של כ-900 אלף שקל - מחזור הגבוה פי 6 מהמחזור הממוצע במניות החברה. המנייה מפגינה עלייה כמעט רצופה בשלושה וחצי החודשים האחרונים, והיא משלימה עלייה של לא פחות מ-57% בתקופה זו.

על רקע השיפור הניכר בענף הפרסום המקוון ובמיוחד על רקע ירידתה של זכיינית ערוץ 2 "טלעד" מהאוויר, התבטאו לאחרונה בכירים בחברות גדולות שהזהירו מפני העלאת תעריפי שידור הפרסומות בערוץ המסחרי. קלף המיקוח שמציגים המפרסמים מבוסס על הגדלת נתח הפרסום באמצעות האינטרנט על חשבון ערוצי הפרסום המסורתיים יותר כמו ערוץ 2.

"העלייה במנייה מביאה לידי ביטוי את התוצאות העסקיות של החברה שהולכות ומשתפרות" אומר מנכ"ל וואלה!, אילן ישראלי, "האינטרנט כבר לא אנדרדוג. האסימון נפל, והמפרסמים מתחילים להבין שהאינטרנט הפך לערוץ פרסומי חזק שהולך וצובר תאוצה לצד הטלוויזיה".

"אנו מבחינים לא רק בעלייה בהיקף הכספי של כל עסקה, אלא גם בעלייה במספר הלקוחות", אומר ישראלי, "מחיר הפרסום באתר הראשי של 'וואלה!' עלה כבר ב-50% מתחילת השנה, והמפרסמים החזקים בהחלט נלחמים על כך פיסת מקום".

וואלה! נחשב לאחד מהגדולים בארץ ומשרת קהילה של יותר מ-3 מיליון ישראלים בחודש בארץ ובחו"ל. בדו"ח הדירקטוריון שפירסמה החברה במחצית 2005 נכתב כי "השיפור בתוצאות העסקיות נעוץ בצמיחה עקבית בשוק הפרסום באינטרנט, שבא לידי ביטוי בהצטרפות מפרסמים משמעותיים וצמיחה בשוק המסחר האלקטרוני". וואלה מושפעת באופן ישיר מצמיחת נתח הפרסום בתחום האינטרנט מאחר שהכנסותיה מבוססות באופן ישיר על תחום זה.

מאחר שהוצאות תפעול האתר - כמו בכל אתר אחר - נותרות יחסית קבועות, נהנית וואלה! מיתרון לגודל, ולכן שיעורי הרווחיות שלה נמצאים בעלייה.

דבריו של ישראלי בנוגע לצמיחת וואלה! מקבלים ביטוי גם בדו"חות הכספיים של החברה, המשקפים רווח של 3.9 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2005 לעומת רווח נקי של 3.6 מיליון שקל בשנת 2004 כולה.

וואלה! נשלטת (45%) על ידי קבוצת בזק בינלאומי וקבוצת הארץ (29%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully