וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק מאשרת המגעים לבחינת אפשרות לרכישת השליטה בפרטנר

ערן גבאי

30.10.2005 / 17:20

בהודעה לבורסה נאמר: ""אין כל ודאות שהעסקה תצא לפועל; בשלב מוקדם זה לא סוכם על תנאי העסקה ולא ידוע מי יהיו הצדדים לעסקה"; השיחות במסגרת בחינת אפשרויות שונות להשלמת מיזוג הכבלים



קבוצת דלק הודיעה היום לבורסה בתגובה לפרסומים שהיו בסוף השבוע, כי במסגרת בחינת אפשרויות שונות בנוגע להשלמת מיזוג חברות הכבלים התקיימו מגעים בין נציגי הבעלים של חברות הכבלים לבין נציגי בעלת השליטה בחברת פרטנר לבחינת אפשרות לרכישת השליטה בפרטנר.



בהודעה נאמר כי "בשלב מוקדם זה לא סוכם על תנאי העסקה או על מבנה העסקה, לא ידוע מי יהיו הצדדים לעסקה, ואין כל ודאות שהעסקה בכלל תצא אל הפועל".



החברה הבת, דלק השקעות ונכסים, מחזיקה ב-40% ממניות חברת הכבלים מתב, שהיא חלק מחברות הכבלים הפועלות תחת המותג HOT.



בסוף השבוע דווח שבעלי המניות בכבלים - קבוצת דלק, ידיעות אחרונות ואליעזר פישמן - ניהלו בעת האחרונה שיחות גישוש ראשונות עם מנכ"ל פרטנר, עמיקם כהן, כנציג בעלי השליטה בפרטנר, האצ'יסון וומפואה, על אפשרות לרכוש את השליטה בפרטנר מידי בעלת המניות מהונג קונג, כחלק ממיזוג כולל של חברת הסלולר עם תעשיית הכבלים. דוברת קבוצת האצ'יסון מסרה בתגובה כי החברה אינה מגיבה על שמועות.



בעלי חברות הכבלים אומרים כי השיחות המקדמיות האלה הן חלק מניסיון להגיע לפתרון מיזוג הכבלים לפני תום השנה, המועד בו נקבע כי על הבנקים, המחזיקים בתבל, למכור את מניותיהם. בעל מניות בכבלים מודה כי התעשייה פועלת בלחץ, לאור האפשרות שתתבצע מכירה כפויה של מניות תבל שבידי הבנקים, אם לא יעמדו בהוראות המפקח על הבנקים וימכרו את האחזקות עד סוף 2005.



כלל לא ברור מהיכן יוכלו בעלי המניות בכבלים, שאין באפשרותם לגייס כסף להצלת הכבלים, להביא הפעם כסף להשתלטות על פרטנר, ששווייה כ-1.3 מיליארד דולר. כמו כן, הבנקים מתנגדים בינתיים למהלך, והם גם אלה שטירפדו לפני כמה חודשים ניסיון להחלפת חוב בנקאי בכבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully