וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JDS יוניפייז: היקף הפיטורים בחברה יהיה רחב יותר מכפי שנמסר בעבר

יהודה שויצר

27.6.2001 / 18:38

החברה, שהודיעה על פיטורי 5,000 עובדים לפני שבועיים, מעריכה כי תיאלץ לקצץ הרבה יותר משרות; סירבה למסור פרטים מדויקים

שעות ספורות לאחר שענקית ציוד התקשורת האמריקאית לוסנט והמתחרה הצרפתית אלקטל הודיעו על תוכניות קיצוצים נוספות, הכוללות קיצוץ במשרות, הצטרפה לרשימה גם יצרנית הרכיבים האופטיים JDS יוניפייז. החברה, שפירסמה אזהרת רווח לפני כשבועיים, הודיעה כי היקף הפיטורים בחברה יהיה רחב יותר מכפי שפורסם בעבר.

באפריל, עת פירסמה החברה את תוצאותיה הרבעוניות, הודיעה יצרנית הרכיבים האופטיים הגדולה בעולם על קיצוץ בהוצאות שיכלול גם פיטורים של20% מכוח העבודה בחברה - כ-5,000 עובדים. היום ציינה החברה כי הפיטורים יהיו רחבים יותר מהנתון הזה, אך סירבה למסור פרטים מדויקים.

לורי גולט, דוברת החברה, מסרה כי המספר המדויק של המשרות שיקוצצו יתפרסם ביום בו החברה תדווח על תוצאותיה לרבעון השני השנה, ב-26 ביולי. גולט ציינה כי ההחלטה על העמקת הקיצוץ נפלה לאחר אזהרת הרווח האחרונה שפירסמה החברה.

בהודעת הקיצוץ הראשונית מסרה JDS כי תאחד את ייצורם של מספר מקווי המוצרים שלה ותעביר כמה מפעלים לסין כדי לנצל את עלות כוח האדם הנמוכה ויתרונות המס. כמו כן, אמרה החברה כי תסגור מספר מפעלים, תפנה 25 בניינים ותייעל את שירות הלקוחות וכוח המכירות שלה. עלות הארגון מחדש תהיה 375-425 מיליון דולר, וזה צפוי להוריד את ההוצאות השנתיות של החברה ב-250 מיליון דולר.

ההודעה של JDS מצטרפת להודעת לוסנט כי בכוונתה לערוך סבב פיטורים נוסף של 10,000 עובדים ויותר, כחלק ממאמץ ההתייעלות שהחלה בו לפני כמה חודשים. גם אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית, מסרה כי היא מתכננת למכור מפעלים נוספים בחודשים הקרובים ולחסל כמעט לגמרי את פעילות הייצור שלה. על כך סיפר מנכ"ל החברה, סרג' טשורוק, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

בנוסף, צפויה אלקטל לבצע קיצוצים נוספים בכוח האדם, אך טשורוק סירב לפרט לגביהם. רק כדי לסבר את האוזן, לאלקטל היו בשנה שעברה 120 מפעלי ייצור, והחברה מתכננת לקצץ את מספרם לפחות מ-12 כחלק מתוכנית הארגון מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully