וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשרת עבודה לישראלים בבריטניה - תוך חודשיים

עינב בן יהודה

31.10.2005 / 8:35

ישראלים המעוניינים לעבוד בבריטניה אינם צפויים להיתקל בקשיים מיוחדים



עו"ד צביקה קן-תור, ממשרד עוה"ד קן-תור שוורץ, המתמחה בניוד מומחים, מציין כי ישראלים המעוניינים לעבוד בבריטניה אינם צפויים להיתקל בקשיים מיוחדים - "בריטניה נחשבת למדינה קלה יחסית בכל הנוגע לקבלת אשרות עבודה לאזרחים שאינם תושביה, וזאת בהשוואה למדינות אירופיות אחרות כמו איטליה, צרפת ושווייץ". לדבריו, התהליך אף פשוט יותר למי שמחזיקים בידיהם דרכונים של מדינות שהיו בעבר חלק מהאימפריה הבריטית.



עובדים מומחים: כאשר מדובר בעובדים מומחים, קיימים ארבעה סוגי אשרות עבודה. "באופן עקרוני, האשרות ניתנות כאשר מדובר בעובד שנשלח להקים פעילות חדשה, במשקיעים או בעובדים שמצטרפים לפעילות קיימת של חברה המבקשת אותם", אומר קן-תור. במקרים אלו נמשך הליך קבלת האשרה בין 6 ל-8 שבועות. "בסך הכל מדובר במדיניות גמישה יחסית. יש מדינות שכאשר מדובר בעובד מומחה, הן דורשות מהחברה המבקשת להעסיקו שקודם תפרסם מודעה בעיתונות ותנסה לאתר עובד מתאים במדינה. את האשרה תקבל רק לאחר תקופה לא קצרה, אם לא הצליחה לגייס עובד מתאים במדינה. אבל בבריטניה זה לא המצב", מציין קן-תור.



עובדים נדרשים: בריטניה מעניקה אשרות עבודה גם לעובדים שאינם מוגדרים "מומחים", במידה שהם יכולים להשתלב בענפים מסוימים בהם קיים מחסור, "למשל בתעשיית הבריאות והמלונאות. במידה שיש חסות של מעסיק, הבריטים מעניקים אשרות לאחיות סיעודיות, מלצרים מיומנים ופקידי קבלה בענף המלונאות", אומר קן-תור.



סטודנטים: דרך נוספת לקבל אשרת עבודה היא בתור סטודנט. ישראלים הלומדים בבריטניה מקבלים אשרה המאפשרת להם לעבוד עבודה חלקית, בהיקף של 25 שעות שבועיות. "יש ישראלים לא מעטים שמנצלים זאת ונרשמים ללימודים, כאשר בפועל הם אינם לומדים ורק עובדים בכל מיני עבודות מזדמנות, כמו מכירה בקניונים", אומר קן-תור.



לדבריו, החרפת הוראות הביטחון בבריטניה גרמה להגברת פעולות האכיפה. "בתקופה האחרונה שמענו על ישראלים שנתפסו וגורשו מבריטניה. חשוב לדעת כי מי שעובד באופן לא חוקי ונתפס - מגורש. מלבד העובדה כי הכניסה לבריטניה אסורה עליו למספר שנים, המידע לגביו מועבר לכל מדינות האיחוד האירופי ולארה"ב, וסביר להניח כי אנשים אלו יתקלו בקשיים אם ירצו להיכנס בעתיד לאותן מדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully