וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרה הבקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת ליפמן בישראל

יורם גביזון

31.10.2005 / 8:50

העילה לתביעה: נפילת מניית ליפמן בעקבות פרסום אזהרת רווח; התביעה הוסרה משום שתביעה מקבילה הוגשה בארה"ב ועילותיה רחבות ומקיפות מהתביעה שהוגשה בארץ



חברת הודיעה על הסרת הבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד החברה והמנכ"ל יצחק אנג'ל. התביעה הוגשה על ידי בן ציון רבי לפני שלושה שבועות. מאיה לוסטיג, מנהלת קשרי משקיעים ויחסי ציבור בליפמן, אמרה כי הסרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית לא היתה כרוכה בתשלום כלשהו מצידה של ליפמן. בקשת הביטול של התביעה מותנית באישור בית משפט, ובליפמן מעריכים כי האישור יינתן.



עו"ד יוקי שמש, שייצג את רבי, הסביר את הבקשה למחיקת התביעה בכך שארבעה ימים לאחר הגשת התביעה על ידי רבי, הוגשה בארה"ב תביעה מקבילה שעילותיה רחבות ומקיפות מהתביעה שהוגשה על ידי רבי. לדברי שמש, התביעה בארה"ב משתרעת על פני פרק זמן ארוך יותר וכוללת את המשקיעים שרכשו את מניותיה של ליפמן הן בנאסד"ק והן בישראל. שמש הוסיף כי אין מקום לבירור כפול של התביעה, וכדי לחסוך זמן שיפוטי והוצאות מיותרות הוחלט לבקש לבטל את התביעה.



ליפמן, שעוסקת בפיתוח וייצור של כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים, פירסמה אזהרת מכירות ורווח בסוף ספטמבר 2005. האזהרה פורסמה לאחר שהמניה נפלה ב-19% בשלושת השבועות שקדמו לדיווח הרשמי, שאישר את השמועות שרווחו בשוק ההון בדבר ירידה במכירותיה של החברה הבת דיון. ליפמן העריכה כי מכירותיה ב-2005 יהיו 240-230 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת למכירות של 285-273 מיליון דולר. החברה הפחיתה את תחזית הרווח למניה ב-2005 ל-98-88 סנט, בהשוואה לתחזית הקודמת לרווח של 1.42-1.39 דולר למניה. הנהלת ליפמן נימקה את אזהרת הרווח בקריסה במכירותיה של דיון, שנרכשה בנובמבר 2004 מידי קבוצה בראשות איש העסקים פויו זבדלוביץ בתמורה ל-69 מיליון דולר.



רבי טען כי רכש מניות של חברת ליפמן ב-18 אלף שקל בעקבות הידיעה על רכישת חברת דיון על ידי חברת ליפמן ב-28 בספטמבר, שעות ספורות לפני שליפמן פירסמה אזהרת רווח שבה הודיעה על הפחתת תחזית הרווח. בבקשה לאישור התביעה הייצוגית נטען כי כבר חודשיים לפני פרסום אזהרת הרווח ידע יצחק אנג'ל על בעיות בקידום המכירות של דיון. שערה של המניה החל לרדת ב-12 בספטמבר, אבל אנג'ל התייחס בביטול לידיעות ואמר בראיון לאחד העיתונים כי "שוק ההון לפעמים יורד ולפעמים עולה", וזאת יומיים לפני שהפרסום הרשמי על אזהרת רווח גרם להתמוטטות המניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully