וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרק הבנק למסחר: אפקיד 3 מיליון שקל בקופת ביהמ"ש כדי לזרז בירור התביעה

ענת רואה

31.10.2005 / 9:06

הנתבעים ביקשו פטור מתשלום אגרה והדיון בנושא נקבע לפברואר 2006 - עד אז פטורים הנתבעים מהגשת כתבי הגנה; לטענת המפרק נוצר מצב בלתי אפשרי בו המשפט נדחה בחודשים למרות החשיבות הציבורית



כונס הנכסים הרשמי עו"ד שלמה שחר, בתפקידו כמפרק הבנק למסחר, מבקש להפקיד בקופת המחוזי בתל אביב כ-3 מיליון שקל שהם אגרת ביהמ"ש בתביעת הענק בסך 271 מיליון שקל שהגיש נגד 35 האחראים לטענתו לקריסת הבנק, בהם אתי אלון.



לטענתו, הוא הגיש את הבקשה כדי להביא לזירוז ההליכים ולהגשת כתבי הגנה על ידי הנתבעים - המתעכבים בשל הצורך לקיים דיון בבקשת המפרק לקבל פטור מתשלום אגרה. לטענת המפרק, המיוצג באמצעות עו"ד עמית פינס ממשרד וקסלר-ברגמן, השופט שמואל ברוך שדן בבקשה קבע את הדיון לפברואר 2006, ועד אז פטורים הנתבעים מהגשת כתבי הגנה.



לדברי המפרק, כעת הוא עומד במצב בלתי אפשרי, מאחר ששאלת הפטור מאגרה תתברר רק בעוד כארבעה חודשים לאחר שכיום כבר חלפו ארבעה חודשים מהגשת התביעה. כתוצאה, טוען המפרק, זכו הנתבעים לארכה של חודשים, ללא כל סיבה, ולמרות החשיבות הציבורית בתביעה.



לפיכך מציע המפרק שהוא יפקיד בקופת ביהמ"ש את סכום האגרה, כך שיתאפשר להורות לנתבעים להגיש את כתבי הגנתם מייד, מבלי להמתין לדיון בשאלת הפטור. אם יוחלט להעניק למפרק את הפטור מאגרה - יוחזר לו הסכום שהפקיד בקופת ביהמ"ש.



סוגיה נוספת העלולה לעכב את הדיון היא דברים שכתב השופט ברוך בהחלטתו, על פיהם קיימת היכרות אישית בינו לבין חתנו של אחד הנתבעים, פנחס חורב, שהיה חבר דירקטוריון הבנק למסחר וחבר ועדת האשראי של הבנק. על פי הודעת ברוך, הקשר בין השניים נובע מ"היותנו שנינו באותה קבוצת ריצה (רצי רמת השרון) ושותפים לתחרויות ריצה בארץ ובחו"ל". ברוך הוסיף: "אין בכך בכדי להביע עמדה... בשאלת יכולתי לדון בתיק". ייתכן כי הדברים יהיו בסיס לבקשה לפסילת השופט, ואולם, עדיין לא הוגשה בקשה כזו. השופט ברוך עדיין לא מסר את החלטתו בבקשת המפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully