וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הסטארט אפ Immodar של מפתחי הקופקסון העבירה לטבע זכויות על תרופה שפיתחה

עודד חרמוני

31.10.2005 / 9:30

Immodar, בבעלות חלקית של מכון ויצמן, השלימה ניסויים פרה-קליניים בתרופה שפיתחה לטיפול בדחיית השתלת אברים, המבוססת על הטכנולוגיה של תרופת הקופקסון; היקף העסקה מוערך ביותר מ-5 מ' ד'



חברת הסטארט אפ Immodar שהוקמה על בסיס הטכנולוגיה של ממציאי תרופת הקופקסון - פרופסור רות ארנון, מיכאל סלע, אלסנדר יוסים וד"ר רינה אהרוני במסגרת מרכז ואן ליר לטכנולוגיה בירושלים - השלימה אתמול עסקה להעברת זכויותיה לחברת טבע בתרופה שנועדה לטיפול בתופעה של דחיית השתלת איברים (Graft Rejection). היקף העסקה תלוי בעמידה בנקודות ציון ובאישורים רגולטורים, ומוערך בשלב הראשון ביותר מ-5 מיליון דולר. אם התרופה תעבור את האישורים הרגולטוריים יגיע שווי השוק שלה, על פי הערכות, למאות מיליוני דולרים.



Immodar הוקמה ב-2001 במסגרת מרכז ואן ליר לטכנולוגיה, ובתקופת החממה השלימה בהצלחה את הניסויים הפרה-קליניים בתרופה שפיתחה, המיועדת לשיפור הצלחת השתלות איברים. התרופה החדשה מבוססת על תרופת הקופקסון של חברת טבע (המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה), והיא עומדת לקראת התחלת הניסויים הקליניים במסגרת טבע.



עד כה הושקע בחברה סכום של כמיליון דולר בלבד - סכום נמוך מאוד לחברת תרופות. ההשקעה הנמוכה התאפשרה לנוכח ההתבססות של Immodar על תרופת הקופקסון - התבססות שאמורה לקצר את ההליכים הרגולטוריים, בהם אישור ה-FDA לניסויים בתרופה ולשיווקה.



לדברי פרופ' ארנון, היתרון הטמון בטיפול התרופתי המפותח על ידי Immodar הוא ההפחתה המשמעותית של תופעות הלוואי הנגרמות על ידי התרופות למניעת דחיות שתל הנמצאות כיום בשימוש. עדי גולדין, דירקטור ב-Immodar מטעם מרכז ואן ליר לטכנולגיה, אמר כי בשנתיים שבהן שהתה Immodar בחממה היא השלימה את ניסויי החיות והגיעה להסכם מסחרי משמעותי עם אחת מחברות התרופות המובילות בעולם. טבע, המשמשת אחת הספונסרים של מרכז ואן ליר, ליוותה את החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully