וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר ממשיך לשוט ברצועה צרה זה שלושה שבועות ונסחר כעת ברמה של 4.64 שקלים

טל לוי

31.10.2005 / 15:41

פריקו: "הדולר נסחר בעולם ביציבות שערים, בין היתר, על רקע ציפיית משקיעים לפרסום נתונים כלכליים חשובים של המשק האמריקאי ובכללם נתוני הצמיחה"



כבר שלושה שבועות שהדולר נסחר ברמה גבוהה מ-4.60 שקלים, כאשר גם העלאת הריבית במשק לפני כשבוע לא גררה שינוי משמעותי בשערו. טווח המסחר של המטבע האמריקאי נע בפרק זמן זה ברצועה צרה של 4.62 - 4.65 שקלים.



שבוע המסחר במט"ח נפתח ללא שינוי בשערו של הדולר, אשר נסחר ברמה של 4.64 שקלים. גם היורו פותח בשקט ונסחר ללא שינוי תמורת 5.60 שקלים.



"בעולם, נסחר הדולר ביציבות שערים, בין היתר על רקע ציפיית משקיעים לפרסום נתונים כלכליים חשובים של המשק האמריקאי ובכללם נתוני הצמיחה", כותבים בפריקו ומציינים כי אמנם שיעור האינפלציה עדיין גבוה, אך לא ניכרים במשק לחצים אינפלציוניים המעידים על "עליית מדרגה" ברמת האינפלציה.



מחר צפוי יו"ר הפדרל ריזרב אלן גרינספן, להודיע על גובה הריבית בארה"ב ועל פי הערכות צפוי הנגיד להעלות גם הפעם את הריבית. בסך הכל, נותרו לגרינספאן שתי הזדמנויות להעלות את הדולר וכלכלנים צופים כי ינצל את שתיהן ויעלה את הדולר ב-0.5% עד סוף השנה, לרמה של 4.25%.



הדולר אף ממשיך להתחזק בעולם אל מול המטבעות המובילים, על רקע פרסום נתוני התוצר המקומי הגולמי בסוף השבוע, אשר היה טוב מהצפוי והצביע על גידול של % 3.8 ברבעון השלישי. זאת, למרות סופות ההוריקן הקשות שפקדו את המשק האמריקאי בתקופה האחרונה.



בשוק המקומי, צפוי הדולר להיות מושפע מהנעשה בזירה הבטחונית. בפריקו מסבירים כי ביצועי הדולר השבוע יקבעו את המשך עתידו וכי התיצבות מעל לרמה של 4.657 שקלים, תתמוך בתנועה לעבר רמת 4.72 שקלים. ירידת מחירי הדלקים המהווים גורם מרכזי בעידוד הלחצים האינפלציונים, תורמת לרגיעת מה, אולם ביקושי הדלקים לקראת החורף מחייבים משנה זהירות מפני נסיקה מחודשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully