וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלידר מעדיפים את מנורה והפניקס: "השעיטה של מניית הראל תיעצר"

שלומי גולובינסקי

31.10.2005 / 10:54

מניית הראל ביטוח רשמה השנה תשואות עדיפות בהרבה הן על מדדי המניות והן על יתר מניות הביטוח; מניית מגדל מעניינת בשל הביצועים הנמוכים בתקופה האחרונה - נסחרת בדיסקאונט של כ-15%; הפניקס מומלצת בקניה - נסחרת ברמות מכפילי רווח והון נמוכות ביחס לענף; בלידר מזכירים



מניית חברת הביטוח היא המניה המועדפת על ידי אלון גלזר, אנליסט הפיננסים של בית ההשקעות לידר. בסקירה מיוחדת שפירסם, טוען גלזר כי מנורה נסחרת כיום במכפיל רווח של כ-10 ומכפיל הרווח המייצג שלה (רווח על פי התחזית של לידר) הוא הנמוך בענף.

לטענתו, סימן השאלה הגדול לגבי מנורה הוא רכישת מבטחים, כאשר לדעתו השנה הוסר חלק גדול מסימן השאלה הזה. למרות המלחמה הגדולה נרשם מעבר זניח של עמיתים בין קרנות הפנסיה. הגידול הדו ספרתי בנתח השוק של קרנות הפנסיה החדשות, שימשיך בשנים הקרובות, בא לידי ביטוי בגידול של קרוב ל-25% בנכסי מבטחים.



גלזר טוען, כי אם נסתכל במספרים של מבטחים הרי שהכנסות של 33 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, המגלמות להערכתנו רווח שנתי נטו של כ-40 מיליון שקל, מצביעות על רכישה שנעשתה במכפיל רווח 17 עם צמיחה דו ספרתית, כלומר עסקה מצויינת למנורה, כאשר לרווחיות ממבטחים יש להוסיף את הסינרגיה לפעילות הביטוח, סינרגיה שכבר באה לידי ביטוי השנה בהרחבת הפעילות במנורה.



לדעת גלזר, המשמעות היא שמבטחים לא רק שלא היתה רכישה יקרה, אלא שמדובר בעסקה שצריך להתחשב בה כתוספת משמעותית לשוויה של מנורה. מחיר היעד של גלזר למניות מנורה עומד כיום על 58 שקל.



גם לגבי חברת גלזר אופטימי. לדבריו, לאחר שנים קשות מאד, נראה שהפניקס נמצאת בכיוון הנכון הן מבחינת ניהול החברה וטיוב תיק הביטוח, והן מבחינת נושא הבעלות שפגע קשות בחברה בשנים האחרונות. גלזר טוען כי אחזקתו של אליהו בחברה פגעה במניה, כאשר עקב הפיזור הנמוך היא התדרדרה ממדד המעו"ף למדד היתר, דבר שפגע בביצועי המניה.



כניסה אפשרית של יצחק תשובה, המנהל מו"מ לרכישת חלקו של אליהו ואולי אף חלק מאחזקת שחר, ואפשרות למיזוג בין מנורה לפניקס (למרות שהממונה על הביטוח עושה בינתיים קולות של מתנגד) יעשו להערכתו רק טוב לחברה. ראשית, יציאתו של אליהו שלא תרם לקבוצה והסכסוך עם הבעלים רק פגע בהתנהלות החברה, ושנית לגוף גדול בעל השפעה כמו קבוצת דלק יכולה להיות תרומה גם בפעילות השוטפת של החברה.



בלידר מציינים, כי הפניקס נסחרת ברמות מכפילי רווח והון נמוכות ביחס לענף, ויש לה תיק ביטוח חיים גדול, ויחד עם חיתום טוב יותר החברה תוכל לחזור לרמות רווחיות גבוהות יותר. הערכת בית ההשקעות היא כי לאור המחיר הנמוך בו החברה נסחרת (דיסקאונט של מעל 25%) ובעיקר בשל היתרונות הצפויים כתוצאה מרכישת חלקו של אליהו המניה מומלצת בקניה, עם מחיר יעד של 18 שקל למניית הפניקס 1, לעומת מחיר של 14.3 שקל בשוק.



לגבי , גלזר מציין כי ענקית הביטוח הציגה בשנתיים האחרונות תוצאות חלשות יחסית. הן על רקע התוצאות החלשות, והן בשל לחץ בגין מכירת המניות (לצורך השארתה במעו"ף) השיגה תוצאות חלשות מאד, רשמה המניה תשואת חסר משמעותית ביחס למדדי המניות. גלזר חושב, כי מניית מגדל, הן בשל הביצועים הנמוכים של המניה, והן בשל הערכתו כי השנים הקרובות יהיו טובות יותר לחברות המתמחות בביטוח חיים ובפנסיה, מעניינת יותר כיום, כאשר היא נסחרת בדיסקאונט של כ-15%.



מצד שני המניה עדיין נסחרת במכפילי רווח והון גבוהים ובנוסף בעיית ה-overhang אצלה היא הגדולה ביותר מאחר וגם האחזקה של לאומי הינה 20% (בניגוד להראל וכלל בה האחזקה של הבנקים הינה בסביבות 15%) וגם על לאומי הוטל למכור את אחד הקונגלומרטים שהוא מחזיק כבר בתקופה הקרובה ויתכן והוא יאלץ למכור את מגדל עוד לפני המועד שהוא אמור. בשל כך, ממליצים בלידר על מגדל בתשואת שוק עם מחיר יעד של 7.3 שקל למניה.



נסחרת במכפיל רווח נמוך בהשוואה לסקטור, כאשר החברה נהנתה בשנה האחרונה מתוצאות טובות, בין השאר על רקע התוצאות הטובות בביטוח כללי, ומפירות ההקמה המוצלחת של כלל פיננסים, טוען גלזר. יחד עם זאת הוא מציין, כי הרווח בתחום הפיננסים לא יוכל לשמור על הרמה הנוכחית, ויותר מכך לכלל ביטוח חשיפה גבוהה לביטוח כללי תחום שכאמור צפוי להפגע בשנים הקרובות בשל הירידה ברווחיות רכב חובה והירידה ברווחי השקעות בשוק האג"ח.



לטענת גלזר, גם כלל צפויה לסבול מבעיית overhang, כאשר פועלים עשוי למכור את אחזקותיו בחברה כדי לעמוד בדרישות ועדת בכר לצורך מכירת מוצרי ביטוח ופנסיה.
לטענתו, כלל עדיין נסחרת בדיסקאונט של כ-15%, אולם בשל הירידה הצפויה ברווח והחשש מלחץ בגין מכירת המניות אנו ממליצים עליה בתשואת שוק, עם מחיר יעד של 117 שקל.



מנית הראל ביטוח היא המניה שרשמה את הביצועים הטובים ביותר בשנה האחרונה (וגם בשנתיים שקדמו לה), כאשר המניה רשמה תשואות עדיפות בהרבה הן על מדדי המניות והן על יתר מניות הביטוח.
התוצאות הטובות נרשמו הן על רקע הצמיחה והשיפור ברווחיות בכל ענפי הביטוח, ועל רקע המשך השליטה בתחום ביטוחי הבריאות, תחום שממשיך לצמוח בקצב גבוה. הסתכלות על שווי השוק של הראל כיום מלמד על צמצום משמעותי של שווי השוק בהשוואה למגדל וכלל, זאת כאשר עתודות הביטוח עדיין נמוכות בהרבה מאלה של המתחרות הגדולות.



להערכתו של גלזר, בחינה של הרווחיות הצפויה, לצד תחזית להתחזקות התחרות בתחום הבריאות, והלחץ בגין מכירה אפשרית של מניות דיסקונט בהראל, כל אלה מביאים למסקנה שהשעיטה של מניית הראל עלולה להעצר השנה.



לגבי רכישת פיא, להערכתו של גלזר מדובר במחיר לא זול, אם כי נראה שהראל (בעיקר לאחר שהפסידה במכרז על קרנות הפנסיה) היתה צריכה את האחזקה בתחום ניהול נכסים והיא עשויה להתחיל את הפעילות בתחום עם יתרון מול יתר החברות. גלזר מציין, כי הראל נסחרת בדיסקאונט נמוך יחסית של כ-10%, ולאור זאת הוא ממליץ עליה בתשואת שוק עם מחיר יעד של 240 שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully