וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי טרוים הודף את טענותיו של גאידמק: סגרנו עסקה של מיליונים בפגישה אחת

ענת רואה

31.10.2005 / 9:43

איש העסקים יוסי טרוים תובע 98 מיליון שקל מארקדי גאידמק, בעליה של בית"ר ירושלים, בגין עסקת תשלובת כימית בקזחסטאן; גאידמק: "טענותיו חסרות כל שחר"



איש העסקים יוסי טרוים, שתובע 98 מיליון שקל מאיש העסקים ארקדי גאידמק - בעליה של בית"ר ירושלים, בגין עסקת תשלובת כימית בקזחסטאן, טוען כי מחיר העסקה הוסכם בינו לבין גאידמק במהלך ישיבה אחת שהתקיימה בביתו של גאידמק בקיסריה.



טרוים הגיש אתמול כתב תשובה לכתב ההגנה של גאיידמק בתביעה בגין עסקת התשלובת הכימית. לטענתו, העובדה שתמורת הרכישה - 22 מיליון דולר, לטענתו - סוכמה בפגישה אחת בלבד אינה מתמיהה; זאת, מאחר שזהו "דבר מקובל בדרך העסקים הרוסית ובמיוחד אצל הנתבע".



כך, טוען טרוים, כי גאידמק אמר בראיונות עיתונאיים כי רכש את החברה לישראל ממשפחת עופר - תמורת 600 מיליון דולר - בפגישה אחת ובלחיצת יד. בתביעה תבע טרוים, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושחר הררי, מגאידמק את יתרת התשלום שלא שולם לו לטענתו, בסך 19 מיליון דולר. גאידמק, מנגד, הכחיש את הטענות כי העסקה נסגרה, וטען כי נמסר לו מצג שהיה כפוף לבדיקות שהעלו ממצאים אחרים מכפי שנטען.



במקביל לתביעתו של טרוים מתנהלת תביעה שכנגד בסך 120 מיליון שקל שהגיש גאידמק נגד טרוים. גאידמק טוען כי טרוים חבר יחד עם אדם בשם ז'לאל חיידרוב, המבוקש על ידי שלטונות החוק ברוסיה כדי שישמש איש קש שלו, וכדי לסחוט כספים מאנשים עסקים ממוצא רוסי, בהם הוא עצמו.



לטענת טרוים, הוא וחיידרוב שותפים בחברת אז'אר. לדבריו, מכיוון שהחברה הוקמה במדינה מוסלמית הוא חשש להיחשף כבעליה, ולכן חיידרוב הוא זה שפעל בקזחסטן בשם השותפים. עוד נטען כי חיידרוב הועסק בארגונו של איש העסקים מיכאל צ'רנוי.



באחרונה הטיל בית המשפט לבקשת טרוים עיקולים על עסקת רכישת בית"ר ירושלים להבטחת סכום התביעה בתיק זה. בית המשפט הורה על הסרת העיקולים על מנת לאפשר לגאידמק לסיים את הרכישה, ואולם לאחר שהעסקה הושלמה הוחזרו העיקולים. כעת, טוען טרוים, הוא יוכל למכור את האחזקות בבית"ר על מנת לקיים את פסק הדין, אם יינתן לטובתו.



בשם גאידמק נמסר בתגובה: "מדובר בעוד אחת ממסכת גרסאותיו של התובע, ששונו כבר אינספור פעמים, ומכילות טענות חסרות כל שחר שעיקרן סילוף בוטה ומגמתי של העובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully