וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית החיסונים האמריקאית כיירון קיבלה את הצעת הרכש המשופרת של נוברטיס בסך 5.1 מיליארד דולר

TheMarker

31.10.2005 / 13:29

כיירון דחתה הצעה קודמת של יצרנית התרופות השווייצית בסך 4.5 מיליארד דולר בטענה כי היא נמוכה מדי; מדובר ברכישה של 58% מכיירון שעדיין אינם בשליטת נוברטיס



יצרנית החיסונים האמריקאית כיירון (סימול CHIR) קיבלה את הצעת הרכש של נוברטיס (סימול NOVN.VX) לרכישתה תמורת 5.1 מיליארד דולר. מועצת המנהלים של כיירון הסכימה לרכישה, לאחר שבספטמבר סירבה להצעתה הקודמת של נוברטיס לרכישתה תמורת 4.5 מיליארד דולר. לטענת דירקטורים עצמאיים בכיירון, בספטמבר לא היתה הצעתה של נוברטיס לרכישת הנתח של כיירון שטרם נמצא בשליטתה - במחיר 40 דולר למניה - גבוהה דיה.



עתה מציעה נוברטיס לרכוש את הנתח שאינו ברשותה - כ-58% מהחברה - תמורת 45 דולר למניה. ההצעה מייצגת פרמיה של 3.7% על מחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון, יום שישי. ההצעה שנדחתה בספטמבר ייצגה פרמיה של 9.8% על מחיר המניה ביום שלפני הגשת ההצעה.



כיירון נתקלה בקשיים בשנה שעברה, כאשר מפעליה באנגליה ובגרמניה לא עמדו בתקנים רגולטוריים. החברה בקושי רשמה רווח ברבעון השני על רקע הבעיות באירופה, שכן התקשתה לייצר מספיק חיסונים ללקוחות לקראת החורף. אך מינהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את פתיחתו מחדש של המפעל באנגליה, וכיירון הודיעה כי עד לעונת השפעת הקרובה תוכל לספק את החיסונים.



הצעת הרכש של נוברטיס לכיירון נועדה לחזק את מעמדה בתחום החיסונים והטיפולים בסרטן.
לנוברטיס, יצרנית התרופות השישית בגודלה לפי מכירות תרופות במרשם, היה רווח נקי של 5.8 מיליארד דולר ב-2004 על בסיס מכירות של 28.2 מיליארד דולר. מכירות כיירון ב-2004 הגיעו ל-1.7 מיליארד דולר.



לכיירון שלוש חטיבות עסקיות - מחלקת החיסונים מהירת הצמיחה, מחלקת בדיקות הדם וביופרמסוטיקלס, המייצרת תרופות למחלקות מדבקות ולסרטן. תחום החיסונים נתפס באופן מסורתי כענף לא רווחי במיוחד ובעל צמיחה איטית, אך כניסת טכנולוגיות חדשות משנה תפיסה זו, ועתה אנליסטים רבים צופים האצה בצמיחת ענף החיסונים.



בנק ההשקעות ליהמן ברדרס צופה כי שוק החיסונים יגיע ל-10.4 מיליארד דולר עד 2007. לפי הערכות של יצרנית התרופות הבריטית גלקסו-סמיתקליין (סימול GSK.L), שוק החיסונים העולמי יכפיל את גודלו פי ארבעה עד שנת 2015 לטווח של 43-30 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully