וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרופ' אורצקי הודה בהפרת אמונים: לא דיווח למנהל ביה"ח איכילוב על קשריו עם חברה שהמליץ לרכוש את מוצריה

צבי הראל

31.10.2005 / 13:37

אורצקי, מנהל המחלקה לניתוחי לב בביה"ח איכילוב בתל אביב, הודה במסגרת עסקת טיעון עם הפרקליטות; התביעה תבקש להטיל עליו עבודות שירות, בעוד ההגנה תבקש להימנע מהרשעה



לבית משפט השלום בתל אביב הוגשו היום (שני) חלקים מפרטיה של עסקת טיעון שנחתמה בין הפרקליטות למנהל המחלקה לניתוחי לב בבית החולים איכילוב בתל אביב, הפרופסור גדעון אורצקי. כחלק מהעסקה הודה אורצקי, מבכירי מנתחי הלב בישראל, כי ביצע עבירה של הפרת אמונים.



אורצקי הואשם במרמה והפרת אמונים בגין קשריו עם חברת MTRE, שנחשפה בעיתון "ידיעות אחרונות". חברה זו פיתחה מזרן המשמש חולים בעת ניתוחי לב, ומסייע בוויסות טמפרטורת הגוף בניתוחי לב. במזרנים אלו נעשה שימוש במחלקה שמנהל אורצקי, במסגרת ניסוי בבית החולים. בחקירת הפרשה התברר שאורצקי, שניהל את הניסויים, שימש כיועץ מדעי בשכר של החברה.



כחלק מעסקת הטיעון הסכימו הצדדים על הקביעה, כי אורצקי לא גילה לכמה גורמים - לרבות חברי ועדת הרכישות של בית החולים ומנהל בית החולים, הפרופ' גבי ברבש - כי יש לו עניין כלכלי ב-MTRE. בית החולים רכש מחברה זו מזרני חימום בכמה מאות אלפי שקלים, ואורצקי אף המליץ לאיכילוב על רכישת המזרן. בין השאר כתב אורצקי לוועדת המכרזים: "מבחינה טכנולוגית המכשיר הינו ייחודי ומאפשר לתת מענה לכל הבעיות המתעוררות".



למרות הודאתו של אורצקי, סוכם כי ההגנה תבקש לשכנע את בית משפט השלום, שאין מקום להרשיע את הנאשם בעבירה של הפרת אמונים. כן סוכם, כי התביעה תבקש להרשיע את אורצקי ולהטיל עליו עונש של עבודות שירות לתועלת הציבור. הסניגור, עו"ד יהודה ויינשטיין, ניסה לאורך החקירה לשכנע את הפרקליטות להסתפק בהעמדת מרשו לדין משמעתי בלבד, ואולם בקשתו נדחתה.



אורצקי נחקר בעבר גם בחשד שהיתנה ביצוע ניתוחים על ידו בקבלת תרומות אסורות של אלפי שקלים לעמותת הידידים של בית החולים, פרשה שנחשפה ב"הארץ". ואולם לפני כחצי שנה החליטה הפרקליטות לסגור את התיק מחוסר ראיות מספיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully