וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון הודיע: ההצבעה על מינוי השרים החדשים תידחה בשבוע כדי לגייס רוב

גדעון אלון

31.10.2005 / 14:28

את הדחייה יזם ח"כ מיכאל איתן; לדברי ראש הממשלה, בעוד שבוע תוצג לכנסת אותה הצעה בדיוק: מינוי בר-און ובוים לשרים ומינוי אולמרט לשר אוצר קבוע כמקשה אחת; רק 56 חברי כנסת התכוונו לתמוך בהצעה



מאת גדעון אלון ומזל מועלם



ראש הממשלה, אריאל שרון, הודיע בצהריים כי החליט לדחות בשבוע את הבאת מינוי השרים החדשים לאישור הכנסת - זאת כדי לנסות ולגייס בזמן זה רוב למינויים.



שרון הבהיר כי לא ישנה את הרכב "חבילת" מינויי השרים, כפי שדרשו חברי הכנסת "המורדים" מהסיעה, וכי ההצעה שיביא להצבעה בשבוע הבא תהיה זהה לזו שביקש להביא להצבעה היום: למנות את ממלא מקום ראש הממשלה אהוד אולמרט לשר האוצר כמינוי קבע, את ח"כ רוני בר-און (ליכוד) לשר התמ"ת, ואת ח"כ זאב בוים לשר לקליטת עלייה.



את הצעת הדחייה יזם יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד). אמש הגיב שרון בבוז להצעה, ואמר שיביא את ההצעה להצבעה בכל מקרה, וכי אם היא תידחה - יביא אותה להצבעה חוזרת בשבוע הבא.



ואולם היום בצהריים נפגש שרון בכנסת עם אולמרט, איתן, ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער, ובה הודיע כי החליט להיענות להצעתו של איתן, לאחר שהתברר לו שאין כל סיכוי לגיוס רוב לאישור המינויים החדשים. שרון הודיע על החלטתו בישיבת סיעת הליכוד. "רציתי להביא לידיעתכם שאמש דיבר אתי ח"כ מיכאל איתן וביקש ממני לדחות את ההצבעה בנושא המינויים לשבוע ימים. הוא נימק זאת ברצונו לעשות מאמצים להעברת ההחלטה. קיבלתי את בקשתו", אמר שרון.



שרון הדגיש, כי הוא נחוש בדעתו להביא את המינויים החדשים לאישור הכנסת בשבוע הבא, וקרא לסער, איתן וח"כים אחרים בסיעה לפעול לגיוס רוב שיבטיח את אישורם. ח"כ סער בירך את שרון על ההחלטה, ואמר כי היא תאפשר הופעה מאוחדת של הליכוד ולסייע להשיג רוב לאישור המינויים. "האחדות שלנו ברגע זה היא חשובה לכולנו"- אמר סער. מינויו של אולמרט כמ"מ שר האוצר יפוג ב-8 בנובמבר, ולכן דחיית ההצבעה בשבוע ימים תהיה עדיין בתקופת כהונתו של אולמרט כממלא מקום שר האוצר.



לפי שעה, רק כ-30 מתוך 40 חברי הכנסת של סיעת הליכוד תומכים במינויים, ואליהם צפויים ככל הנראה להצטרף 19 חברי הכנסת של סיעת העבודה, חמישה מיהדות התורה ועוד שני ח"כים שפרשו מסיעותיהם (מיכאל נודלמן ודוד טל) - בסך הכל 56 ח"כים. החלטת שרון באה עקב אי הצלחתו לגייס את תמיכתם של חברי כנסת נוספים במינויים.



בסביבת שרון אמרו אתמול שהוא אינו מתכוון לבצע צעד "דרמטי" אם ייכשל בהצבעה היום, ואולם אנשיו הבהירו ששרון לא יוכל להמשיך לתפקד ללא תמיכה מלאה של סיעתו. לדבריהם, לשרון יש כמה אפשרויות, בהן הקדמת הבחירות, פילוג הליכוד והקמת מפלגה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully