וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS: "הזינוק במחירי הנפט יפגע במידה המועטה ביותר במשק הישראלי בקרב השווקים המתעוררים"

נתן שבע

31.10.2005 / 16:01

בבנק ההשקעות השווייצי הותירו את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2005 על 4.3% ואת התחזית ל-2006 על 3.8%; עוד מעריכים שם כי תורכיה תיפגע במידה הגדולה ביותר



מחירי הנפט הגואים טיפסו מתחילת השנה ב-57%, הספיקו כבר לגעת ברמה של 70 דולר בחודש שעבר ומאז התחילו לרדת. השאלה הגדולה היתה, עד כמה עליות המחירים יפגעו בצמיחת המדינות. בעבודה שהכינו ב-UBS מציינים שם, כי דווקא ישראל תיפגע במידה המועטה ביותר מעליית מחירי הנפט מבין השווקים המתעוררים.



"למחירי האנרגיה יש את המשקל הנמוך ביותר במדד המחירים לצרכן, מה שיספק עלייה מוגבלת באינפלציה וירידה בכוח הקנייה", כותבים ב-UBS. בנוסף מציינים שם, כי הייצוא בארה"ב (אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק) מופנה בעיקר לארה"ב שתצמח ב-3.1%-0.1% פחות מהתחזית הקודמת, לעומת תיקון של 0.3% בצמיחת גוש היורו ל-1.6%.



בבנק ההשקעות השווייצי העריכו, כי עלייה של 33% במחיר הנפט עשוי לפגוע בשיעור הצמיחה בישראל ב-0.3%-0.2% בשנה הבאה. תחזית הצמיחה של UBS נותרת על כנה למרות הזינוק במחירים - צמיחה של 4.3% בישראל ב-2005 (שנותרה על כנה) ותחזית צמיחה של 3.8% ב-2006. זאת, מכיוון שהתחזית משקפת כבר את סיכון הזינוק במחיר.



בבנק ההשקעות אומרים עוד, כי עליית הריבית האחרונה של בנק ישראל מיוחסת בחלקה לעלייה במחירי האנרגיה. בתקופה הקרובה, כנראה, ימשיך הבנק במדיניות מוניטרית מצמצת. "השילוב של שיעורי ריבית שעדיין נמוכים ושער חליפין נמוך יספקו תמיכה לאובדן הצמיחה בעקבות הזינוק במחירי הזהב השחור", כך לפי UBS.



עוד טוענים ב-UBS, כי מבין השווקים המתפתחים, תורכיה עשויה להינזק בצורה החמורה ביותר. עוד מציינים שם, כי מחיר חבית נפט יתייצב ברמה של 58 דולר לחבית השנה, 64 דולר לחבית ב-2006 ו-66 דולר לחבית ב-2007, דבר שמוביל אותם לתקן את שיעורי הצמיחה בגוש היורו וארה"ב כלפי מטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully