וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משקיעים בישראמקו: "התנגדותו של קובי מימון לחלוקת 100 מיליון שקל כדיווידנד היא חצופה ונגועה בחוסר תום לב"

עומר שרביט

31.10.2005 / 16:29

כך טוענים המשקיעים בפנייה לבית המשפט; יוסי לוי, מנהל השותף הכללי בחברה: "השותפות נמצאת בעיצומו של קידוח בתקציב של 75 מיליון שקל - לא נתווכח מעל דפי העיתונות"



"התנגדותו של קובי מימון לחלק 100 מיליון שקל כדיווידנד חצופה, עזת מצח ונגועה בחוסר תום לב" - כך אומרת קבוצת משקיעים המחזיקה ב-4% מהשותפות המוגבלת . הקבוצה המיוצגת על ידי עו"ד רונן עדיני אומרת, כי "קופת ה-600 מיליון שקל עליה יושבת השותפות עלולה ליפול כפרי בשל לידי מימון".



המשקיעים פנו לבית המשפט לאחר שקיבלו אישור להופיע כצד נוסף התומך בבקשת המפקח על השותפות לחלוקת 100 מיליון שקל מרווחי השותפות כדיווידנד. לטענת עדיני, חלוקת הדיווידנד מתחייבת מהסכם השותפות ודווקא ההימנעות מחלוקתו מעוררת תמיהה רבה. לדבריהם, השותפות איננה עוסקת כמעט בחיפושי נפט ו-600 המיליונים שבקופתה מושקעים בבורסה.



עוד הם טוענים, כי "השותפות כמעט שאינה מתפקדת בתחום בו היא נועדה לעסוק והוא חיפושי נפט וגז. רוב רישיונות הנפט והגז שהוענקו לשותפות על ידי המדינה ושהיו לגביהם תוכניות עבודה שפירסמה השותפות, הוחזרו למדינה מבלי שנעשה בהם שימוש ומבלי שהתבצעו בהם חיפושי נפט או גז."



בתגובה לטענות הנ"ל אומר יוסי לוי, מנכ"ל השותף הכללי של ישראמקו, כי "השותף לא מוצא לנכון להתווכח מעל דפי העיתונות בסוגיה שהובאה לבית המשפט. השותפות נמצאת בעיצומו של קידוח גד 1 בעומק של 2,600 מטר ובתקציב כולל של כ-75 מיליון שקל".



ישראמקו לא מחלקת את הדיווידנד בטענה שמותר לחלקו רק מכספי תגלית, כפי שעושות אבנר ודלק, המחלקות את התמורה ממכירת הגז לחברת החשמל. המשקיעים אומרים מנגד, כי למעשה מדובר ב"מלכוד 22": מצד אחד ננקטת סחבת בהשקעה בחיפושי נפט ובמקום זאת הכסף מושקע בבורסה, ומצד שני מובאת הטענה שאין לחלק את רווחי הבורסה כי הם נחוצים להשקעות בחיפושי נפט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully