וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 0.9% במדד המחירים לצרכן בארה"ב המבוסס על הצריכה הפרטית - העלייה החדה ביותר זה 24 שנים

TheMarker

31.10.2005 / 17:24

מדד הליבה של המחירים לצרכן, עליו מתבסס הבנק הפדרלי, עלה ב-0.2%; ההכנסה האישית בארה"ב עלתה בספטמבר ב-1.7% לעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.3%



ההכנסה האישית בארה"ב עלתה ב-1.7% בספטמבר לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי, לעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.3% בלבד. העלייה החדה מיוחסת לתשלומי הביטוח להם זכו רבים על רקע ההוריקנים בארה"ב. עם זאת, התחזיות התבססו על נתון אוגוסט, שתוקן עתה כלפי מטה, לירידה חדה של 0.9%, על רקע הירידה בערכם של נכסים ואובדן דמי שכירות - גם על רקע ההוריקנים. ללא השפעת ההוריקנים נרשמה עלייה של 0.3% בהכנסה האישית באוגוסט, ועלייה של 0.5% בספטמבר.



הצריכה הפרטית עלתה ב-0.5%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.4%. בהתאמה לאינפלציה, הצריכה הפרטית ירדה ב-0.4% בספטמבר, לאחר ירידה של 1% באוגוסט.



מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) רשם עלייה של 0.9% בספטמבר - העלייה החדה ביותר מאז 1981. עם זאת, מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, רשם עלייה מתונה יותר של 0.2%.



מדד הליבה של ה-PCE הוא מדד האינפלציה המועדף על נגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן, ועליו הוא לרוב מתבסס בהחלטות הריבית. ב-12 החודשים האחרונים נרשמה אינפלציה של 2% במדד ה-PCE - רמה הנחשבת לגבול העליון של טווח הביטחון של הבנק הפדרלי. גידול באינפלציה צפוי לעודד את הבנק הפדרלי להעלות את הריבית פעם נוספת בפגישתו הקרובה מחר, יום שלישי. שיעור הריבית הפדרלית עומד כעת על 3.75%, והעלאה נוספת של הריבית ? שתהיה ה-12 ברציפות - תביא אותה לרמה של 4%, בהנחה שהפד ימשיך במדיניות העלאה במדרגות של 0.25%.



בנפרד פורסם היום מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו. המדד עלה באוקטובר לרמה של 62.9 לעומת 57.9 בספטמבר. העלייה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים שצפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 60.5. רמה גבוהה מ-50 מעידה על התרחבות בפעילות הייצור, ואילו רמה נמוכה מ-50 מעידה על הצטמצמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully