וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט העליון בארה"ב דחה ערעור מיקרוסופט על פיצויים שנדרשה לשלם בגין הפרת פטנטים

סוכנויות הידיעות

31.10.2005 / 18:44

ענקית התוכנה טענה: אופן חישוב הפיצויים שנדרשה לשלם לאוניברסיטת קליפורניה ולחברת איאולס, בגין הפרת פטנטים על טכנולוגיית דפדפני אינטרנט, היה שגוי



בית המשפט העליון בארה"ב דחה היום על הסף את הערעור של מיקרוסופט (סימול MSFT) על שיטת החישוב של הפיצויים שענקית התוכנה נדרשת לשלם לאוניברסיטת קליפורניה ולחברת טכנולוגיות הדפדפנים, איאולס טכנולוג'יס, בגין הפרת פטנטים על טכנולוגיית דפדפני אינטרנט.



בעקבות דחיית העתירה יחזור התיק לבית המשפט המחוזי של וירג'יניה אשר חויב בחודש מארס על ידי בית משפט פדרלי לערעורים לקיים דיון מחודש בפסיקה. החלטת בית המשפט לערעורים ביטלה חלקים מפסק הדין נגד מיקרוסופט, אשר בין השאר חייב את יצרנית התוכנה הגדולה בעולם לשלם פיצויים בסך 521 מיליון דולר בגין הפרת פטנטים.



מיקרוסופט, בעתירתה לבית המשפט העליון, ביקשה לערער על האופן שבו בית המשפט לערעורים חישב את הפיצויים שנדרשה לשלם בטענה, כי החישוב התבסס על המכירות הכלל עולמיות של מוצריה במקום על מכירותיה בארה"ב בלבד. לדברי מיקרוסופט, 64% מסכום הפיצויים שנדרשה לשלם התבסס על מכירותיה מחוץ לארה"ב.



התביעה, שהוגשה במקור כנגד מיקרוסופט ב-1999 על ידי חברת איאולס טכנולוג'יס (Eolas), טענה כי מיקרוסופט השתמשה בפטנטים מוגנים של איאולס המאפשרים ליישומים קטנים לעבוד עם דפדפן ה"אקספלורר".



איאולס, חברה פרטית ממדינת אילינוי שנוסדה בידי פרופסור לשעבר ממדינת קליפורניה בשם מייקל דויל, דרשה כי מיקרוסופט תשלם לה סך של 1.2 מיליארד דולר עבור דמי הרישוי.



איאולס טענה שהטכנולוגיה המדוברת איפשרה למיקרוסופט להתחרות כנגד דפדפן ה"נוויגטור" של נטסקייפ. נטסקייפ, שנרכשה לבסוף בידי AOL, איבדה מאוחר יותר את מעמדה כמובילה בשוק הדפדפנים למיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully