וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות האינטרנט והשבבים הובילו העליות במגזר הטכנולוגיה; גוגל ממשיכה לשבור שיאים

TheMarker

31.10.2005 / 23:16

התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב ירדה ל-4.559% לקראת החלטת הריבית; אפל עלתה 6%; סאן הוסיפה 3% לקראת הדו"חות מחר



בורסות וול סטריט נסגרו בעליות על רקע המשך נפילת מחירי הנפט, פעילות מוגברת בתחום המיזוגים והרכישות, ונתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב. מניות האינטרנט והשבבים הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, ומדד נאסד"ק הוסיף 1.5%. מדד מניות המוליכים למחצה הוסיף 1.8%. מניות הבלו צ'יפ בוול סטריט השלימו את העלייה הדו-יומית החדה ביותר מאז נובמבר 2004, ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% בהמשך לעלייה של 1.7% שרשם ביום שישי. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.008% לרמה של 4.559%.



ההכנסה האישית בארה"ב עלתה ב-1.7% בספטמבר לפי נתוני משרד המסחר האמריקאי, לעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.3% בלבד. העלייה החדה מיוחסת לתשלומי הביטוח להם זכו רבים על רקע ההוריקנים בארה"ב. עם זאת, התחזיות התבססו על נתון אוגוסט, שתוקן עתה כלפי מטה לירידה חדה של 0.9%, על רקע הירידה בערכם של נכסים ואובדן דמי שכירות - גם על רקע ההוריקנים. ללא השפעת ההוריקנים נרשמה עלייה של 0.3% בהכנסה האישית באוגוסט, ועלייה של 0.5% בספטמבר.



הצריכה הפרטית עלתה ב-0.5%, לעומת תחזיות לעלייה של 0.4%. מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) רשם עלייה של 0.9% בספטמבר - העלייה החדה ביותר מאז 1981. עם זאת, מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, רשם עלייה מתונה יותר של 0.2%.



מדד הליבה של ה-PCE הוא מדד האינפלציה המועדף על נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, ועליו הוא לרוב מתבסס בהחלטות הריבית. ב-12 החודשים האחרונים נרשמה אינפלציה של 2% במדד ה-PCE - רמה הנחשבת לגבול העליון של טווח הביטחון של הבנק הפדרלי. גידול באינפלציה צפוי לעודד את הבנק הפדרלי להעלות את הריבית פעם נוספת בפגישתו הקרובה מחר, יום שלישי.



בנפרד פורסם היום מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו. המדד עלה במפתיע באוקטובר לרמה של 62.9 לעומת 60.5 בספטמבר. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 57.4. רמה גבוהה מ-50 מעידה על התרחבות בפעילות הייצור, ואילו רמה נמוכה מ-50 מעידה על הצטמצמות.



מחיר הנפט הגולמי המשיך לרדת היום לאחר שארגון אופ"ק העריך כי לא יתקשה לעמוד בביקוש העולמי לזהב השחור בחורף הקרוב. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 59.76 דולר לחבית, ירידה של 2.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זו הפעם הראשונה מאז ה-21 ביולי שחוזים אלו נסגרים מתחת לרף של 60 דולר לחבית. בחודש אוקטובר נפל מחיר החוזים ב-6.47 דולר לחבית, או 9.8%.



גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, בדרכה להפוך לאחת השחקניות המובילות בעולם הפרסום, העריך אנטוני נוטו, אנליסט האינטרנט של גולדמן סאקס, דיווח העיתון "ניו יורק טיימס". לפי הערכת נוטו צפויה גוגל למכור השנה פרסום ב-6.1 מיליארד דולר, כפליים כמעט ממה שמכרה בשנה שעברה. מניית גוגל עלתה ב-3.1% ונסגרה במחיר של 372.4 דולר - שיא של כל הזמנים.



עוד בלטו במגזר האינטרנט: יאהו (סימול YHOO) הוסיפה 3.9%; אי-ביי (סימול EBAY) עלתה ב-3.1%; אמזון (סימול AMZN) עלתה ב-2.3%.



מניות השבבים רשמו עליות לאחר שאיגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) מסר כי מכירות השבבים העולמיות גדלו בספטמבר ב-5.2% לעומת החודש הקודם, ל-19.6 מיליארד דולר, הודות לביקוש מוגבר לשבבים למחשבים אישיים וטלפונים סלולריים.



אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עלתה ב-0.7%; איי.אם.די (סימול AMD) הוסיפה 4.9%; טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN), היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לטלפונים ניידים, עלתה ב-2.4%; PMC סיירה (סימול PMCS), אשר הודיעה על רכישת חטיבת המוליכים למחצה בתחום האחסון של אג'ילנט (סימול A) תמורת 425 מיליון דולר במזומן, קפצה ב-12%.



עוד בלטה במגזר הטכנולוגיה יצרנית המחשבים אפל (סימול AAPL) אשר עלתה ב-5.7%. חברת השרתים והתוכנה סאן מיקרוסיסטמס (סימול SUNW), אשר צפויה לפרסם דו"חות רבעוניים מחר, נסגרה בעלייה של 3.1%.



יצרנית החיסונים האמריקאית כיירון (סימול CHIR) קיבלה את הצעת הרכש של נוברטיס (סימול NOVN.VX) לרכישתה תמורת 5.1 מיליארד דולר. מועצת המנהלים של כיירון הסכימה לרכישה, לאחר שבספטמבר סירבה להצעתה הקודמת של נוברטיס לרכישתה תמורת 4.5 מיליארד דולר. לטענת דירקטורים עצמאיים בכיירון, בספטמבר לא היתה הצעתה של נוברטיס לרכישת הנתח של כיירון שטרם נמצא בשליטתה - במחיר 40 דולר למניה - גבוהה דיה.



עתה מציעה נוברטיס לרכוש את הנתח שאינו ברשותה - כ-58% מהחברה - תמורת 45 דולר למניה. ההצעה מייצגת פרמיה של 3.7% על מחיר הסגירה של המניה ביום המסחר האחרון, יום שישי. ההצעה שנדחתה בספטמבר ייצגה פרמיה של 9.8% על מחיר המניה ביום שלפני הגשת ההצעה. מניית כיירון עלתה ב-1.7%.



ענקית הכרייה באריק גולד (סימול ABX) הודיעה כי תגיש הצעת רכש ליריבתה פלייסר דום (סימול PDG) בשווי 9.2 מיליארד דולר. באריק גולד, יצרנית הזהב השלישית בגודלה בעולם, מעונינת לשפר את עמדתה בענף הזהב והכרייה. בעלי מניות פלייסר דום יקבלו 20.5 דולר למניה, כאשר 13% מהסכום יינתן במזומן, והיתר במניות באריק. ההצעה מייצגת פרמיה של 24% למחיר הסגירה של מניות פלייסר דום, יצרנית הזהב החמישית בגודלה בעולם. מניות פלייסר דום נסגרו במחיר 16.51 דולר בשבוע שעבר. פלייסר דום זינקה ב-21.4%; באריק גולד ירדה ב-6.7%.



חברת קלוג (סימול K) יצרנית דגני הבוקר הגדולה בעולם, ירדה ב-5% לאחר שדיווחה על עלייה של 11% ברווח הנקי ברבעון על רקע מכירות חזקות של מוצרים חדשים ועל רקע עלויות חומרים נמוכות יותר. רווחי קלוג ברבעון השלישי עלו ל-274.3 מיליון דולר, או 66 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 64 סנט למניה.



חברת אימקלון סיסטמס (סימול IMCL) עלתה ב-1.8% לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) העניק לארביטוקס - הטיפול שפיתחה לסרטן המעי הגס - ביקורת מזורזת לשימוש גם בגידולי ראש וצוואר. חברת אימקלון היתה המקור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully